help heeft iemand tips bvd moeten stoppen

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben moeder van een 5weken oude baby ben per direct moeten stoppen met mijn borstvoeding .
zelf streng dieet gevolgd koemelk enz maar het mocht niet baten maar nu zit ik met
dollie parten borsten die gruuwelijk pijn doen.help wat moet ik doen

Koud houden en afbouwen dmv kolven...
Als je geen kolf bij de hand hebt zou je met de hand wat kunnen kolven. Informatie hierover staat wel op internet. www.borstvoeding.nl is een handige site...
Morgenochtend snel een kolf gaan huren bij de thuiszorg!!
Koud houden gaat goed met een ijszak. Let er wel op dat je er iets tussen hebt en niet te koud maakt.

Sterkte!!

let vooral op harde stukken in je borsten....als die er zijn weg masseren richting de tepel onder de warme douche.....anders krijg je misschien alsnog een borstonsteking....

succes

gr mama van MD en JA

inddd wat de rest ook zegt

goed op de harde stukken letten en losvwijven anders gaan je melkklieren verstoppen
en krijg je borstontsteking       en geloof me dat is echt echt echt geen pretje

voor de rest niet te warm douchen en een strake bh onder de douche aan   snel verwisselen en weer een droge om   want warm water stimuleerd de melkklieren
voor de rest afkolfen   en iedere dag een uurtje minder er tussen houden
of 1tje weglaten en volhouden tot de volgende afkolf tijd

tegen het branderige   heb ik koolbladeren gebruikt   gewoon een kool kopen   en blad eraf halen en over je borsten leggen
kool trekt de warmte eruit
ook niet te veel drinken    

succes groetjes soraya

Hoi,

wat jammer dat je hebt moeten stoppen met borstvoeding. Ik zit in hetzelfde schuitje, Iris is nu 5 weken en ik heb afgelopen week ook moeten stoppen met borstvoeding omdat ik medicijnen voor de postpartumdepressie moest gaan slikken. Huisarts heeft me pilletjes voorgeschreven om de aanmaak van borstvoeding te stoppen, daardoor heb ik veel minder last gehad van stoppen dan ik had verwacht. was binnen 4 dagen droog, heb wel nog smorgens gekolfd en savonds, om de laatste spanningen eraf te halen. ik kolfde voor die tijd 4 keer per dag, dubbele kolf en haalde er echt veel uit. Misschien is het wat? ik kreeg parlodel. dat is echt een paardenmiddel maar het werkte wel goed.
Esther

Terug
Bovenaan