HELP HELP HELP SPRONGETJE???

A

Anoniem

Guest

Lieve moeders,

wie kan me helpen...........

Mijn lieve grote kanjer van bijna 1 jaar is op het moment NIET te genieten, is de hele dag aan het zeuren. wil niet in de box en niet knuffelen..... echt niks...

Slapen wil die ook niet..... ja twee keer 1 uurtje per dag of zo. heb echt vanalles geprobeerd, streng zijn, lief zijn, ga zo maar door...

Heeft iemand een idee of dit soms een sprongetje kan zijn??

Ik ben echt ten einde raad..... pfffffttttttttt.....

Kusjes Wendy mv William (25-8-6)

Hoi,

Dit is heeeeeeeel erg herkenbaar...... Skip had het alleen net iets na zijn 1e verjaardag, gek werd ik ervan.
Hij wilde niks, alles was hem teveel, wilde niet goed slapen, eten, spelen, helemaal niks.
Als hij zich een klein beetje bezeerde, tranen met tuiten, terwijl hij dit normaal helemaal niet heeft. Ik begon net bang te worden dat dit een nieuwe karaktertrek van hem ging worden hahaha toen het plotseling helemaal over ging. Sterker nog, hij werd juist veel makkelijker. Hij eet weer goed (heel goed zelfs), slaapt weer goed en zijn humeur is weer helemaal goed. Dat humeur vind ik nog het belangrijkste eigenlijk, want zo'n jengelende dreumes de hele dag..... Al begrijp ik natuurlijk ook wel dat hij er ook niks aan kan doen, maar goed. Mama's geduld is ook een keer op haha.
Ik hoop voor je dat het ook weer snel beter gaat, maar dat verwacht ik zeker.
Succes tot die tijd.

Groetjes, Noortje mv Skip

ja, dat kan best. Daar word je echt gek van, als ze in zo'n sprongetje zitten. Ik heb hier ook zo'n dochterke rond lopen (of toch bijna). Vorige week was ze ook zo. Neem je ze op schoot dan wil ze eraf, laat je ze eraf, begint ze te zeuren (met bibberend onderlipje en echte traantjes) dat ze terug bij je wil. Met dan nog twee zeurende kleuters erbij, is mijn dag compleet. Maar ja, even op de tanden bijten! En voor je het weet, kan hij weer een beetje meer.

Groetjes Tasha X

He wat naar, je voelt je altijd een beetje machteloos in dit soort gevallen he?!

Maar het kan inderdaad een sprongetje zijn, of misschien kiesjes die door komen. Wat het ook is, het is erg vervelend ook al weet je dat het gewoon iets is waar je ff doorheen moet. Zolang je maar zeker weet dat William niet ziek is. Anders is het gewoon vaak tot 10 tellen en in je achterhoofd houden dat aan het eind van het sprongetje jij en je grote kanjer weer verrast worden met een hele nieuwe vaardigheid. (oh en ondertussen mag je hier lekker komen gillen als je er ff genoeg van hebt haha)

Succes, ilja mv Maximus 30-08-2006

Je weet t nooit zeker, maar het lijkt er wel op...
ik heb het al veel vaker gelezen hier op t forum, rond de 11 maanden
ik heb geen tips, want gelukkig heeft onze kleine dit nog niet gehad (is nu 11 maanden)

suc6!

liefs Jenneke mv Ivar

Ja het is wel herkenbaar. Marissa heeft het op het moment ook. Overdag korte slaapjes, snachts veel wakker en ook huilend wakker. Pas als ik haar een flesje melk heb gegeven wordt ze weer stil en slaapt ze weer verder om vervolgens een paar uur later weer wakker te worden. Bij Marissa heeft het met tandjes/kiezen te maken. Ik voel dat er weer een puntje zit en het is allemaal wat dikker.

Ja rond de 1 jaar zit weer zo'n "gezellig" sprongetje. met het hoogte punt rond de 53 weken. Tijs sliep maar 1.5 uur overdag en was 's ochtends al heel vroeg wakker. Dat is nu allemaal weer over en is de rust wedergekeerd. Dus even doorbijten nog het wordt echt heel snel weer beter!

groetjes
mv Tijs

Lieve mama`s,

Bedankt voor jullie lieve reacties.....

Ben blij om het bevestigd te krijgen wat ik stiekem al n beetje dacht van het sprongetje....

Vandaag ging het ietsjes lekkerder, maar nog steeds als hij maar ietsjes valt of zo tranen met tuiten! echt zielig, dit doet hij normaal nooit!

We vechten gewoon nog even verder, het komt goed!

Bedankt!!

Mama van William....

(nog 3 nachtjes slapen en dan is tie 1)

Terug
Bovenaan