help, help ik kan wel huilen, want ik snap er echt helemaal niks meer van!

A

Anoniem

Guest
Lieve meiden,

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Het volgende:

Vorige week dinsdag en donderdag had ik een positieve ovutest, ook mijn man heeft het gezien, maar zaterdag is mijn temp omhooggegaan, helaas was dit maar 1 dag zo en is daarna mijn temp weer gewoon naar beneden gegaan. Vandaag toch maar weer een ovutest gedaan en ook deze gaf een dikke streep! Weet iemand wat er aan de hand is? Mijn temp was vanmorgen 36,22 erg laag dus, afgelopen zaterdag was mijn temp met 0,4 omhooggegaan.

Heeft een van jullie dit eerder meegemaakt?

liefs,
Baby09

Hoi Baby09,

kan me herinneren zoiets dergelijks al eerder gelezen te hebben op internet.
Je kunt eigenlijk niet meerdere dagen, laat staan met een aantal dagen ertussen, een positieve ovutest hebben.
Maar......het kan zijn dat je al zwanger bent, ovutesten reageren nl. ook op hcg, dus als dat verhoogd is, krijg je ook een positieve ovutest.
Nou wil ik je natuurlijk niet blij maken met een dooie mus, maar als ik jou was zou ik er even een zwangerschapstest tegen aan gooien.
Een andere verklaring heb ik er iig niet voor.
Ik duim voor je dat het stiekem al raak is!!
Laat je het wel even weten?

Liefs, prinses (13wkn2dgn)

Dag Baby09,

Ik zit wel een beetje in het zelfde schuitje alleen wij zijn al 5 ronde,s verder.
Maar ik zal me even voor stellen. Ik ben 38 Jr en onze zoon word in aug dit jaar 3.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt ik werk ook part-time en ik heb dus ook genoeg tijd om na te denken over een nieuw klein wonder. Ik merk op dit forum krijg ik ook weinig aansluiting over  gevoel en piekeren over een nieuwe zwangerschap.

Ik praat graag met je over het gevoel en het dagelijks niet los kunnen laten over opnieuw   zwanger te worden........heb ik ook erg last van.
Wie weet kunnen we in de toekomst over onze toekomstige zwangerschap kletsen.
Maar nu even dat gevoel als je maar 1 gedachten...........  ik probeer er toch tegen te vechten want het kan nog heel lang duren.......maar s, avonds dat lig ik in me bed en dan kan ik niet wachten op me dikke buik...hihihihihi.
Maar je kan je hart tegen mij luchten hoor doe ik dat tegen jou....hihihi.
Ik zit bijna elke dag op dit forum dus .....

Liefs Wendy

haha, dit laatste bericht van Wendy was dus voor mijn topic bedoeld!

Elke

Hoi Baby,

Ik weet niks van je voorgeschiedenis verder, of je al lang bezig bent enzo. Maar als je nog maar pas begonnen bent zou ik me als ik jou was niet te veel vastklampen aan de ovulatietesten. Een beetje je eigen gevoel volgen kan ook geen kwaad denk ik soms.
14 dagen voor je menstruatie zou ongeveer je eisprong moeten zijn. Dit is een relatief vast gegeven. Lastig natuurlijk als je een onregelmatige cyclus hebt dat wel.
Wat bedoel je met een posietieve ovulatietest? Bedoel je dan een streepje of bedoel je een streepje donkerder dan de controle streep. Want een streep op zich mag langer zichtbaar zijn.
Waarschijnlijk is de aanloop naar de eispong wat langer geweest en heb je hem nu dus gehad. Het verschil tussen even donker en donkerder kan heel klein zijn.
Als je te vroeg gestopt bent met testen kan het nog raak zijn aangezien sperma ook nog een bepaalde levensduur heeft.

groeten Elke

Hoi,
Ik heb niet zoveel ervaring met ovu-testen, maar heb zelf in het begin (nu zo'n 17 rondes geleden) een aantal maanden getemperatuurd.   Omdat het bij mij op een gegeven moment zo was dat m 'n temp niet meer omhoog ging, of zoals bij jou één of twee dagen hoog en dan weer laag, ben ik toen met de temperatuurlijsten bij de huisarts beland.
Hij gaf aan dat die dagen dat de temp even hoger was erop konden wijzen dat er een virusje in m 'n lichaam was, en m 'n lichaam hierop reageerde door temp-verhoging om  het virus te bestrijden.
Mijn temp ging  sommige maanden helemaal niet omhoog (geen eisprong dus), maar ik werd wel gewoon ongesteld...vreemd zou je denken, maar de h.a. legde uit dat het "gebeuren" van de eisprong    door een ander hormoon wordt geregeld dan het opbouwen van de "bloedlaag" in je baarmoeder waardoor je op een gegeven moment ongesteld wordt.   Het feit dat je ongesteld wordt wil dus niet perse zeggen dat je een eisprong hebt.
Ik weet niet hoe je situatie verder is, hoelang je al bezig bent. Misschien ben je nog wel aan het ontpillen, waardoor je hormonenhuishouding nog niet helemaal op pijl is.
In dat geval zou ik me nog maar niet zo'n zorgen maken, geduld is een schone zaak.
(en ik kan het weten...wij zijn inmiddels 1,5 jaar bezig)
succes,   groet, Moon

Hoi meiden,

Ik zal me even verder voorstellen. Ik ben 25 jaar en ben moeder van 2 kinderen. 1 van 3 jaar en 1 van 1 jaar. Beiden jongens. Mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen om jong ouders te worden en gelukkig is dit gelukt. Nu hebben we in januari besloten dat we graag nog een derde wilden en zijn toen gelijk gestopt met de pil. Ik heb netjes 2 cyclussen van 34 dagen gehad en nu dacht ik afgelopen maand toen ik ongesteld werd, laat ik met temperaturen en ovulatietesten beginnen. Nu is het zo dat mijn ovulatietesten dus echt al meerdere keren donkerdere strepen hebben gegeven als de test streep, wat duidt op een positief resultaat, alleen mijn temp gaat niet omhoog. Vandaar dat ik het zo raar vindt... Je zou moeten denken dat ik het als moeder van 2 kids het wel zou moeten weten, maar helaas dit is het tegendeel, ik vind het net zo spannend als de voorgaande keren.

En Wendy tuurlijk kan je altijd vertellen wat er is hoor. Geen probleem. Ik heb begrepen dat je eerdere berichtje voor Elke was, maar bij mij kun je ook altijd terecht. Ik las net dat je rond de 25ste je eisprong hebt. Spannende tijd altijd vind je niet?

Elke, ja je zou inderdaad denken dat ik het niet goed zou zien, maar de testlijn is donkerder als de controlelijn. Echt een vreemde zaak. Hoe lang ben je zelf al bezig?

Moon, weet je dat ik zelf ook het gevoel begin te krijgen dat ik helemaal geen eisprong heb. Maar aan de andere kant, hoe kom ik dan aan die positieve ovutests? En heb je nu wat gekregen om je eisprong op te wekken?

Meiden het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop weer wat van jullie te horen

Liefs,
baby09

hoi,
Tja, lastig zo met dat tempen he! wordt je natuurlijk ook erg onzeker van, maar nu ik lees dat je al twee kinderen hebt denk ik dat het wel goed komt met je.
Heb je bij je vorige twee ook vooraf getempt?
Mijn fertiliteitsmedewerkster heeft me gezegd dat zij niet graag afgaan op temperatuurverhoging, dit zou niet echt een goede maatstaaf zijn, en ook is het natuurlijk altijd achteraf, want je temp gaat pas omhoog als je eisoprong allang is geweest. (je kunt wel na een paar maanden zien rond welke dag je eisprong ongeveer is, zodat je er al rekening mee kunt houden)
Ik loop i.d.d. sinds oktober in het ziekenhuis bij gynaecoloog en fertiliteitsmedewerker, en ben begin van het jaar gestart met clomid, een pilletje dat er voor zorgt dat je hersenen meer hormoon gaan aanmaken dat de groei van de eiblaasjes in je eierstokken stimuleert. Deze maand is de tweede keer dat ik daarbij ook Pregnil moet inspuiten om de eiblaasjes ook echt te laten springen, want vorige twee cyclussen had ik wel goeie eiblaasjes, maar sprongen ze uiteindelijk niet...erg frustrerend.
Pregnil spuit je (zelf) in je buikplooi, en dit geeft grote garantie dat de eisprong 38 tot 42 uur daarna plaatsvindt. (knap he?)
Ik heb dinsdag gespoten en als het goed is dan is dus vannacht m 'n eisprong geweest...spannend.   (we hebben dus ook flink geklust gisteravond, hihi)
En nu dus maar afwachten.
Verder kan ik je niet echt een antwoord geven op dat je wel positief test voor je ovulatie, maar geen temp-verhoging krijgt, sorry! Misschien duurt het bij jou gewoon een paar dagen voordat je temp uiteindelijk omhoog gaat. Gewoon nog even doortempen, zou ik doen.   Mocht je temp echt niet omhoog gaan (zelfs niet 0,1 graad)   en de volgende maand ook niet dan zou ik misschien toch naar m 'n huisarts gaan om te horen  hoe die er over denkt. (bij mij was het de ene maand wel goed en de volgende weer niet)
Succes ermee
Groet, Moon

Terug
Bovenaan