<p>Met mijn hart in mijn keel en een knoop in mijn maag: ik word zo nerveus van onze dreumes van 15 maanden. Al meerdere topics geopend met vragen over allerlei dingen waar we de afgelopen tijd tegenaan lopen.</p><p>Vanaf het moment dat ze waarschijnlijk in haar sprongetje rond 14 maanden terecht kwam, is ze blijven hangen hierin. Inmiddels zijn we haast 6 weken verder. Help help!</p><p>In de tussentijd ook tandjes en ziek zijn. Dat helpt ook niks. Al 2x bij de huisarts gezeten omdat ik echt dacht dat er wat was. Er zijn ook al aardig wat paracetamol doorheen gegaan, voor het geval dat.</p><p>Maar ik word zo nerveus van haar. Ze huilt werkelijk om alles. Als ze struikelt en zacht valt. Als ze merkt dat we naar boven gaan. Op de commode. Uiteraard heel hard bij "nee". Als er iets niet in 1x lukt. En heel vaak lijkt het wel gewoon om niets.</p><p>Ze slaapt ook steeds slechter/anders. Meestal laat ze zich wel neerleggen en gaat slapen (soms met wat gemopper). Maar na haar dutjes wordt ze vaak huilend wakker. En nu ook al een tijd meerdere keren per nacht. Waar ze voorheen vaak zelf haar speen en knuffels weer verzamelde, blijft ze nu gewoon zitten huilen (vaak met speen in). Eenmaal bij haar, moeten we eerst knuffelen en wat gerustellende woorden zeggen voor ze weer terug kan. </p><p>Ik ben bang dat ze ons uitprobeert, maar laten huilen lukt mij niet. En als ze wel na huilen in slaap valt, wordt ze gegarandeerd even later weer overstuur wakker. </p><p>Is dit gewoon een heeeeele lange fase? What to do?!</p>