Help, het 5e sprongetje!!!!!!

Hoi meiden,

Felina is nu 23 weken oud en ik vermoed dat ze in het 5e sprongetje zit.
Ze drinkt haar flessen niet meer leeg, wil overdag en s'avonds niet gaan slapen en huilt verschrikkelijk veel.
Ik herken mijn eigen dochter bijna niet meer, vreselijk zeg!!!!
Dit is de eerste keer dat ze zo'n "last" heeft van een sprongetje.
Ik vind het zo zielig voor haar, ik zie dat ze slaap heeft maar ze kan gewoon niet in slaap komen en raakt dan helemaal overstuur.
Ik hoop maar dat ze het sprongetje snel genomen heeft.
Weet iemand misschien of ik het voor Felina wat gemakkelijker kan maken?

Groetjes,
Marjolein

Hoi,

Wat vervelend zeg, dat ze het moeilijk heeft. Rosa heeft altijd behoorlijk last van sprongetjes. Volgens het boek "Oei ik groei", is dit de periode dat baby's last kunnen krijgen van nachtangsten of dromen. Ook gaan ze zich realiseren dat jij weg kunt gaan en dat geeft ook angst.
Ik heb met Rosa rond die tijd alles geprobeerd, laten huilen, bij mij in bed genomen, maar wat het beste werktte, was haar (na een bedritueeltje) in haar bedje te leggen, bij haar te blijven zitten en zachtjes over haar buik of arm wrijven. als ze dan bijna sliep haalde ik mijn hand weg en bleef nog even zitten totdat ze echt sliep. In het begin duurde dit soms wel een half uur of drie kwartier, maar toen ze eenmaal doorhad dat ik bij haar bleef zitten, viel ze regelmatig binnen 5 of 10 minuten in slaap.
Misschien is dit voor jou ook een manier. Ze wil waarschijnlijk gewoon niet alleen zijn.

groetjes,

Desiree

Ow ja,

en wat het eten betreft, ik kreeg toen van de huisarts het advies om er geen aandacht aan te besteden. gewoon blijven aanbieden en als ze het niet wil, probeer je het een half uurtje later weer, of als ze haar flessen niet leeg drinkt, laat maar. Je moet wel opletten dat ze genoeg blijft plassen en dat ze niet sloom of ziek wordt.

groetjes

vervelend dat ze er zo'n last van heeft! Mijn dochter is nu 26 weken en heeft ook sinds een paar dagen dat ze heel onrustig slaapt en regelmatig haar fles niet leegdrinkt, terwijl ze daarvoor altijd in no time de fles leeg had. Verder hebben we gelukkig geen huilbuien of moeite met in slaap vallen. Ze is wel eens een half uur wakker als ze in bed wordt gelegd, maar dan horen we haar heel lief kletsen tegen haar knuffel.
Advies heb ik niet, alleen dat het met een paar dagen weer over kan zijn, meestal duren die sprongetjes niet zo lang. Om zeker te zijn dat ze genoeg vocht krijgt kun je wat diksap geven als ze haar fles niet leegdrinkt. Dat werkt bij mij wel in ieder geval.

groetjes, ellen

Terug
Bovenaan