HELP het grote bed!

Hallo meiden

Onze zoon slaapt nu sinds een week in het grote bed. 's Avonds gaat het heel goed. Hij is nog niet uit zijn bed gekomen. Maar sinds dat hij in het grote bed slaapt wil hij 's middags niet meer slapen.
Hij komst steeds het bed uit, gaat dan klieren in zijn kamer, bij zijn zusje op de kamer en op onze slaapkamer. Kasten leegruimen etc.
Ik haal hem dus nu maar naar beneden, maar eigenlijk kan hij dat nog niet aan.
Vanaf het moment dat hij beneden is is hij vervelend. Hij weet niet wat ie moet/wil doen. Zit steeds te zeuren (om een snoepje of om andere dingen)  en is erg vervelend naar zijn zusje. Pakt haar spulletjes af etc. Ook gaat ie steeds even op de bank liggen of legt zijn hoofd op tafel.... zo zielig, maar naar bed wil hij niet....

Op het laatst word ik er zelf zo moe en prikkelbaar van!
Ik ben natuurlijk nog niet zo lang geleden bevallen en merk dat ik mijn rust ook nodig heb.

Heeft er iemand tips?
O ja, hij slaapt niet meer in het ledikant omdat hij echt te groot word, hij klimt er ook uit. En over een poosje moet zijn zusje in het ledikant slapen.

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Groetjes
Margo

Ha Margot!

Wat een luxe heb jij zeg... Thomas slaapt al sinds de geboorte van Nina niet meer 's middags, hahahah!
Maar ik weet er alles van dat je je rust nodig hebt en wilt hebben soms hoor. Ik heb er echt al heel wat tranen om gelaten toen na de bevalling. Ik had me zo verheugd op dat uurtje tussen de middag...
Maar Stefan is ook bijna 3 toch inmiddels? Misschien vind ie zichzelf nu wel te groot voor een slaapje? Ik zou hem gewoon weer uit zijn kamertje halen voor de "ellende" begint. Ga lekker samen op de bank hangen, even onverantwoord de TV aan en samen lekker kijken en dommelen. Geloof me: als ze echt moe zijn/worden vallen die oogjes vanzelf dicht hoor!
Met Daniek alles goed? ( Vind de naam nog steeds errug leuk!!)

Liefs, marieke

Hoi Margo,

Misschien is het een idee op een traphekje in/voor zijn slaapkamerdeur te monteren. Wij hebben dat ook gedaan, voor de zekerheid, maar Thom blijft tot nu toe netjes in zijn bed.
Succes!!
Groetjes Laura mv Thom en Noor

Hoi,
Dit herken ik zeker (helaas). Skip ligt sinds een tijdje ook in een groot bed en het inslapen ging (en soms gaat) ook moeizamer dan toen hij in het ledikant lag.
Nu horen wij hem ook nog soms rondstruinen op zijn kamer... Wat ik nu vaak doe is hem nog even zelf een boekje laten lezen, of laten spelen en als hij daarmee klaar is moet hij ons roepen... dan stoppen we hem in en dan is het klaar (meestal).
Zo lijkt het alsof hij iets meer zelf de regie heeft... en tot nu toe werkt dit ook wel. 's Middags ging het ook echt moeizamer, maar nu inmiddels weet hij dat ik boos word als hij niet gewoon in bed blijft. Ik ging steeds terug (bleef zelfs vaak op de gang staan omdat ik wist dat hij er toch meteen weer uitkwam), legde hem steeds terug in bed totdat hij sliep. Nu na een paar maanden gaat het eigenlijk best goed.
Over een paar weken krijgen we rolluiken boven, tegen de warmte... dan ziet hij ook echt niks meer als hij in bed ligt, dus ben benieuwd of het dan ook afgelopen is met het uit bed komen haha.
Succes met je kleine woelwater.... zeker nu heb jij je rust hard nodig.. kan ik me heel goed voorstellen. Voor mij is het ook altijd het rustmoment van de dag, als ze allebei in bed liggen ;)
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en 28 weken zwanger van onze derde uk!

Terug
Bovenaan