Help, het is alweer maart!

Hallo allemaal,
hebben jullie dat nou ook weleens, dat je opeens het gevoel hebt: o help, het is al bijna zover? Zometeen gaat het allemaal (weer) beginnen! Ben ik er wel klaar voor?
Af en toe krijg ik een beetje de kriebels, hoor.
Natuurlijk hebben we alles wel min of meer klaarstaan of besteld, wat dat betreft kan het kindje komen. Vanochtend heb ik weer een berg met babykleertjes gestreken, morgen komt de bak voor de kinderwagen...
Maar voor m'n gevoel is het allemaal nog best onwerkelijk. Gisteren in de kerk zag ik het eerste kindje van dit jaar (ongelooflijk, maar elke maand komt er weer een, terwijl er vorig jaar maar één kindje geboren werd in een heel jaar!) en het was zó klein en ook zo kwetsbaar nog! Wat is dan onze 'kleine' Ester in die anderhalf jaar ontzettend gegroeid en echt een eigen persoontje geworden. Straks hebben we dus allemaal weer zo'n hulpeloos hummeltje in onze armen en zijn we weer de hele dag in de weer met voeding en luiers, ik kan het me nog niet helemaal voorstellen :)
Aan de ene kant zie ik er wel een klein beetje tegenop, aan de andere kant weet ik nog van bij Ester hoe opgelucht ik was dat ik die 12kg niet meer standaard mee hoefde te sjouwen. En geen brandend maagzuur meer, geen rare pijntjes... En als ik 's nachts wakker werd voor een voeding, viel ik daarna weer direct in slaap! Terwijl ik ook nu weer elke keer twee uur wakker lig te wachten tot ik eindelijk weer in slaap val.

Ik ben benieuwd naar jullie gevoelens!
Groetjes, Froukje

Hallo Froukje

Gaat ineens allemaal snel hé. Ik ben 27mrt uitgerekend.
Het benauwde mij bij 35wkn even heel erg. Ging ineens zo snel allemaal en komt allemaal zo dichtbij.
Ineens moesten de lijstjes toch eens afgewerkt worden het 1 en ander regelen.

Wij hebben een zoontje van nu 19 maanden oud. Zo moet hij ook naar de oppas of mijn moeder komt dan bij ons.

Ik ben erg nerveus als het gaat om wat rolt eruit. Ondanks dat we gevraagd hebben naar geslacht is ons 1ste x gezegd een meid en tweede keer een jongen. Ging uit van een jongen en heb nu af en toe sterk gevoel van een meid kan er niks aan doen. Nou ja als zo is dan mogen ze allemaal shoppen en de wand hoeft dan alleen even over gesausd worden geen probleem ha ha ha. Verder ben ik erg nieuwschierig hoe het eruit ziet.

En hoe het zal verlopen de bevalling kan ik het ziekenhuis halen ja de nee. Moet medische reden er bevallen wel zal de vk mij begeleiden. Vorige keer wat teveel bloed verloren. En vorige keer van 2.5 uur tot het persen en 1.5 uur persen best vlot dus en ze zeggen bij een tweede kan nog sneller hoeft natuurlijk niet. Maar wel erg spannend. Hier word het bed dus van de week toch maar opgezet zal vrijdag eens bellen hoorde dat die bedden snel geleverd worden.

En ben ook benieuwd hoe de nachten zullen verlopen met de voedingen hoeveel slaapt de kleine . En hoe zal onze zoon erop reageren en op slapen als de kleine snachts wakker word.

Groeten

Diarich

hoi hoi,

ik herken dat gevoel een klein beetje, maar niet zo heel erg, van mij mag het allemaal wel een keer klaar zijn nu.. vind zwanger zijn helemaal niet zo leuk, ik voel me zo beperkt in mijn ding doen.
bij mijn eerst kon ik helemaal nix in de zwangerschap, daarin tegen is deze zwangerschap veel fijner en leuker, maar toch heb ik zoiets van kom maar op ik wil je showen, vast houden, knuffelen enz.. je hebt nu lang genoeg in mijn buik gezeten hihi.

wat ik bij de eerste niet had en wat ik nu wel heb ik erge nesteldrang..pppfff word soms niet goed van me zelf ( laten we het maar niet hebben over wat mijn man ervan vind)

ik hoop dat ons kindje zich tussen de 37 en 40 weken laat zien, zodat we heerlijk kunnen gaan genieten (en hopen op mooi weer)

groetjes Simone

mv Mart 21mnd en 32wk zw

Ik heb juist gezegt: Joepie...het is alweer maart!
Maar inderdaad, soms....heel soms.......kan ik het ook haast niet beseffen dat we straks weer een kindje mogen hebben.
En dan ga ik denken hoe het bij de anderen was.
De gebroken nachten, 'slapend' voeden, moe, en het spitsuur s'avonds na het eten als de anderen in bad   en naar bed moeten en de baby net wil drinken.
Maar toch heb ik er veel zin in, we redden het wel!

heey,

nou ik ben er ook blij van dat het op zn einde loopt, ben erg nieuwsgierig wat er in mijn buik zit.
maar van de andere kant geniet ik nu zoveel mogelijk van de rust, voor zover het kan met een kereltje van ruim 2,5, savonds lekker op tijd naar bed en hopen dat ik dan een hele nacht door kan halen. dat slapen is tegenwoordig een ramp!!

we horen morgen in het ziekenhuis of we deze maand nog gaan bevallen, we krijgen dan te horen of we voor een geplande keizersnee gaan. ben   april officieel uitgerekend dus als het een keizersnee wordt zijn we waarschijnlijk deze maand nog de trotse ouders van een klein wondertje.

iedereen succes met de laatste loodjes en de laatste dingen af te ronden.

gr. mama van elmar

Vind het juist fijn dat het alweer maart is. Begint nu lekker op te schieten.
Aan de ene kant geniet ik nog erg, maar aan de andere kant begin ik het ook wel een beetje zat te worden. De dikke buik zit in de weg.
Daarnaast heb ik weinig energie, en ook nog een peuter rondlopen. Erg vermoeiend. Maar ja, hoort erbij he.
Ik geniet nog wel van het zwanger zijn hoor!

Liefs, Kar

nou ik ben er klaar voor hoor, nog wat laatste kleine dingen doen, klossen eronder e.d. en dan mag ze in principe komen (op een gezonde manier natuurlijk dus niet veel te vroeg) ik PROBEER nog te genieten omdat dit de laatste is maar ik ben zoooo nieuwsgierig!!

pff ben blij dat ik niet de enige ben hahahahaha

Ja bij mij benauwd het me ook wel hoor, begin aan dingen te twijfelen of we alles wel hebben of alles wel op tijd klaar is.

Nog 1 week werken en dan met verlof en dan ga ik de babykamer uitruimen met alle voorraden die we hebben, kleertjes wassen ed zodat ik er klaar voor ben.

Ik wil graag thuis bevallen maar begin nu ook aan mezelf te twijfelen of alles wel goed zal etc etc...

Dit zal er allemaal wel bijhoren, ben ook bij bijna 34 weken zwanger..

Terug
Bovenaan