HELP het JEUKT overal!!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Even klagen hoor.
Ben ik eindelijk weer van de misselijkheid af, heb ik sinds afgelopen vrijdag flink last van jeuk  over m'n hele lichaam. Heb gewoon moeite om niet te krabben.
Wie heeft hier ook last van (gehad) en heeft er iemand tips??

Groetjes, Marije (35 + 6)

Hoi Marije,

Meestal komt die jeuk gewoon doordat je huid zo uitrekt, en dan schijnt goed smeren met lotion, bodycreme of bodybutter redelijk goed te helpen. Maar volgens mijn zwangerschapsboek kan het ook een teken zijn dat je lever niet goed functioneert - toch even laten checken dus! De kans is heel klein dat er iets mis is, maar ja, beter het zekere voor 't onzekere, toch? Ik zou maar even de verloskundige bellen.

Als het niks ernstigs blijkt te zijn: bij mij helpt HDD-lotion (bij de drogist) prima, en ook gewone bodycreme of zwangerschapsolie/lotion, maar ik heb ook niet zo vaak jeuk. Ook niet te warm douchen (daar droogt je huid van uit) en bijvoorbeeld douche-olie gebruiken (bijvoorbeeld van Balneum).

Veel sterkte ermee!
~Hilde

Ik gebruik Bodybutter van de bodyshop en dan één van de vetste die er is. Herelijk om die jeuk weg te smeren.

Miep

HOI,
ik heb een eczeemhuid, en daardoor al vanaf het begin van de zwangerschap erg veel jeuk. Bij mij helpt Mentholgel heel erg goed. Dat verkoelt de huid en neemt de jeuk direct weg. Je kunt ook mentholpoeder gebruiken, maar bij mij werkt dat minder. De mentholgel is te koop bij de drogist. Ik geloof dat hij voluit mentho10-gel heet.
Succes!
Patricia 41 wk

Hai,

Die jeuk ken ik maar al te goed. Ben nu net 5 weken zwanger(3 jaar op gewacht). En barst van de jeuk, ik heb hevige allergie, maar mijn medicijnen durf ik voorlopig even niet in te nemen. Mentholpoeder heplt even, maar die gel ga ik ook maar proberen, want jeuk is erger dan pijn   zeg ik altijd maar.

gr Loona

Hee Marije,
Ik wil nog ff een keer reageren, omdat ik de rest nu wat beter gelezen heb. Ik gebruik dus niets wat erg vet is, omdat daar bij mij de jeuk alleen maar erger van wordt. Dat kan dus he? Je moet er niet raar van staan te kijken als je ergere jeuk krijgt van dingen die bij anderen heel goed helpen. Ik las het stukje van Hilde, over douche-olie. Ik word al gestoord als ik het woord Balneum moet uitspreken, typen gaat nog net. Je moet dat dus gewoon voor jezelf uitproberen. En waar jij het meeste baat bij hebt, dat moet je doen.
Sterkte ermee, want inderdaad, jeuk is erger dan pijn!
Patricia 41+1

Hoi Marije,

Bij plotselinge extreme jeuk moet je wel even contact met je verloskundige/ arts opnemen. Wij bepalen dan altiijd even de leverfuncties zodat we zeker weten dat je gewone jeuk hebt. Weinig werk, maar wel verstandig.
Mochten je leverfuncties gestoord zijn dan moet daar wel actie op ondernomen worden.

Sterkte.
een verloskundige

sdbj,
geldt dat ook als je de hele tijd al jeuk hebt gehad? Ik heb echt al sinds begin maart overal jeuk, maar vanmorgen (of eigenlijk gisterenmorgen) ineens veel meer. Ik voel me verder oke, ben maandag nog op controle geweest.
Ik moet woensdag naar het zhuis voor ctg en echo, kan het eventueel tot dan wachten of moet ik eerder contact opnemen met mijn vk?
Bedankt maar weer!
Patricia 41+2

Terug
Bovenaan