help hij knijpt!!

A

Anoniem

Guest
hey hoi wie heeft er tips voor mij , mijn lieve zoon die altijd een voorbeeldige baby is geweest altijd vrolijk , is verandert in een klein uitdagertje !!!
Hij knijpt mij maar ook zijn beide oma`s . Nu elke keer als hij dat doet pak ik hem bij zijn armpje niet te hard natuurlijk en kijk hem boos aan en zeg dat dat niet mag , lacht hij me gewoon uit !!!!
En als ik de trap op loop (we wonen in een flat ) dan knijpt hij me in mijn gezicht want dan weet hij dat ik mijn armen vol heb !
Hij wil smorgens niet meer eten , tussen de middag eet hij misschien 2 happen brood ! Zal dit een sprongetje zijn (ik hoop het ) ?

helppppppppppp   groetjes mirjam

Hi!

Ik heb maar 1 tip over dat knijpen, en dat is terug knijpen!
Klinkt misschien heel erg, en heel vervelend, maar das het enige wat hier ook hielp.
Tom beet elke keer, beetpakken, boos aankijken, nee zeggen, het helpt niet, toen heb ik hem terug gebeten, niet hard, maar wel dat hij voelde dat het geen leuk gevoel is. En dat is 2x gebeurd, en nu doet hij het niet meer.

En met knijpen net zo, Tom knijpt, de ene keer met opzet, de andere keer als hij in gedachten is, friemeld hij met zijn handje en knijpt hij keihard.. ik heb hem ook terug geknepen. Klinkt misschien niet echt als een liefhebbende moeder, maar ik zit straks met een onhandelbaar kind, die doen en laat wat hij zelf wil... niet dus!

En wat betreft het brood eten... misschien is het een uitprobeer fase?
Tom eet 's morgens nu ook slechter brood, tussen de middag krijgt hij de fles, omdat hij dan al zo moe is voor het middagslaapje dat het met brood een drama word: smeren, gooien, in de haren, uitspugen enz.
Sprongetjes, sja, ik heb dat boek, oei ik groei ook... maar het meeste vind ik maar hokus pokus... of Tom er nou last van had? of dat ie gewoon zijn dag een keer niet had?

Groetjes Nens
Tom 15,5 maand

Fleur knijpt ook. Heel gemeen en venijnig. Ik was het van de week zat en kneep zachtjes in haar been. Als reakte kneep zij ook in haar eigen been, heel gemeen en venijnig. Deed denk ik toch wel pijn. Daarna heeft zij niet meer geknepen.

Terug
Bovenaan