help hij komt zijn bed uit...

Ik mocht absoluut niet klagen over Lukas zijn slaapgedrag. Maar sinds een week heeft hij ontdekt dat hij zijn bed uit kan komen, nadat ik hem voor de nacht heb ingestopt. Heeft iemand ideeen over hoe ik dit kan stoppen?

Hij ligt in een groot bed zonder slaapzak, maar dat ligt hij al tijden dus het is denk ik niet de verandering. Alle ideeen en truuks zijn welkom...

Hij komt echt meerdere keren zijn bed uit en doet dan de deur van de slaapkamer open. Ik hoop dat het een fase is.

Annemiek

Hoi Annemiek,
Onze zoon Skip doet dit ook, nu nog maar af en toe, maar voorheen dit hij dit bijna iedere avond ;( Hij ligt sinds twee weken in het grote bed.... Ik (of mijn vriend) ging dan naar hem toe en legde hem weer terug... met de opmerking dat we hem nog één keer onderstopte en daarna niet meer en dat mama of papa dan echt boos worden.
Op duidelijke toon zei ik dan dat hij in bed moest blijven en niet meer uit bed   mocht komen... en hij luistert meestal, dus...
Succes! Dit is echt de uitprobeerfase nu, dus wees duidelijk in wat je wel en niet wil.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

Hoi Annemiek,
Zal het in de lucht zitten? Julian komt er sinds 2 weken zelf weer uit. Ik heb hem een paar keer opgewacht (bleef boven, met de was bezig   of achter de pc), en zonder hem aan te kijken weer opgepakt en teruggelegd. Ik zeg alleen: je gaat nu in bed of: je gaat nu slapen.
Het heeft gewerkt: hij ligt er nu ook in (pffff...gelukkig, hij wil niet meer zo vaak smiddags slapen).
Scheelt denk ik ook dat ik hem nooit van zijn kamer heb gehaald als hij huilde, altijd getroosd op zijn eigen kamer.
Duidelijk zijn is denk ik het belangrijkrijkste. Maar ik hou mijn hart vast voor straks als hij een groot bed heeft (nu nog ledikantje).

Succes!
Ellen mv Julian

Misschien een kwestie van 's avonds niet moe genoeg zijn, omdat hij 's middags nog slaapt! Wellicht is de tijd aangebroken om het middagslaapje eraf te halen. Ik kan me zo voorstellen dat dat het probleem al kan zijn! Als ze moe genoeg zijn, blijven ze echt wel liggen en vallen ze vaak als een blok in slaap. Ik merk het verschil namelijk wel heel duidelijk. Siebe gaat (ging) eigenlijk nooit meer slapen 's middags, maar de laatste paar weken was hij steeds als hij naar de peuterspeelzaal was geweest, zo ontzettend moe (lees; jengelig)  dat ik hem toch een uurtje in bed legde (2 keer per week dus). Als dat uurtje per ongeluk 1.5 uur werd, bleef hij 's avonds ook niet liggen en ging steeds in zijn bed zitten. Als hij niet heeft geslapen 's middags valt hij dus vrijwel meteen in slaap zodra hij in bed ligt. Dat duurt vaak geen 5 minuten.

Dus wellicht eens uitproberen of alvast een keer of 3-4 per week 's middags niet laten slapen en bekijken of het dan beter gaat! Ze worden tenslotte allemaal al weer 3 jaar en het ene kindje slaapt nog als hij 4 is en het andere kindje al niet meer voor zijn tweede verjaardag, zoals ik met Merijn heb meegemaakt!!

Succes

Fonske.

HOI,

Ik zeg tegen Noa altijd , die sinds januari in een peuterbed slaapt onder een dekbed, dat ze nog een boekje mag lezen in bed. Dan laat ik het kleine lampje nog aan zodat ze nog genoeg kan zien. En dan zeg ik tegen haar dat ze ik straks even weer kom kijken. Dan blijft ze nog lekker even lezen en gaat dan vanzelf lezen. Maar elk kindje is anders dus weet niet of dit bij jouw kindje werkt.

gr
Marielle

Hallo,

ik schrijf niet zoveel, maar ik dacht net vanavond laat ik eens wat posten. Ook Tijn komt sinds een week of zo steeds zijn bed uit. Hij verzint elke keer een andere smoes. Begon het met 1 keer terugstoppen ondertussen ga ik al 2 of 3 keer terug naar boven...... Hij slaapt al sinds een half jaar in een groot bed en daar bleef hij altijd netjes in liggen en ging dan ook lekker slapen maar nu......
's Middags slaapt hij al bijna nooit meer en 's avonds is hij echt wel moe, maar oh wee als je het woord slapen gebruikt.
We hebben de afgelopen weken ook niets aan het ritueel veranderd dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. Dus alle tips zijn welkom!

Danielle, mv Tijn

Terug
Bovenaan