Help! Hij slaapt alleen op mijn arm.

<p>Hallo lieve mama's, </p><p>Ik heb een superlieve baby zoon van nu 5 maken oud. </p><p>Hij doet alles helemaal goed, heerlijk mannetje, alleen 1 ding begint een beetje op te breken. </p><p>Hij slaapt alleen op mijn arm. Ik heb alles geprobeerd hem in zijn bedje te krijgen, maar dit pikt hij gewoon niet. </p><p>Gek genoeg na de laatste voeding van half 11, gaat hij ingebakerd in zijn bed, en dan ligt hij zo diep al bij mij te slapen dat hij dit niet doorheeft, zodra hij wakker wordt rond 4 a 5 is het klaar, en krijg ik hem met geen mogelijkheid terug. </p><p>Ook overdag wordt het nu wel lastig, want hij heeft zijn slaap echt hard nodig, maar ik heb nog 2 kids, kan niet met hem de halve dag op me arm zitten, hij moet gewoon in bedje. </p><p>Hoe doe ik dit? Want hij wordt ook oververmoeid nu van alle prikkels beneden, savonds tot de laatste voeding is ook niet ideaal meer op mijn arm.</p><p>Als ik hem in bed leg, gaat hij spelen, van spelen naar huilen, van huilen naar krijsen, van krijsen naar helemaal over de zeik, en dan als ik hem eruit haal, gaat hij meteen opgelucht lachen en zuchten....het is een boef hahaha</p><p>Alle tips zijn welkom! Heb hier bij mijn andere 2 nooit problemen mee gehad, dus dit is helemaal nieuw voor mij!</p><p> </p><p>Groetjes mama van drie donderstenen! </p>

O oke heb 2 weken oud baby die niet eigen bedje wil we bieden het steeds aan en blijven bij zitten even en dan lopen we weg al is maar 1 uurtje  slaap in bedje ben ik blij dan leert die eigen bedje te slapen ook laat ik hem even huilen in bedje dat die zich vertrouwd kan voelen in bedje soms word die zelf stil  soms  niet dan kom ik, 

Doe je hem overdag ook inbakeren?
mijn zoontje heeft tot 4 maanden ook niet (overdag) in een bedje willen slapen. 

uiteindelijk is het me gelukt door goed de wakkertijd in de gaten te houden (1,5 uur) en dan naar boven, slaapzak (of inbakerzak) aan, boekje lezen en vervolgens moest ik hem wel in slaap wiegen (zelfstandig in slaap vallen was ook alleen maar krijsen). Ik heb een Lulla Doll (hartslag/ademhaling) die ik er dan bij hou en zodra hij slaapt leg ik hem in bed. 
Dit moest ik soms wel meerdere keren doen voordat het lukte, als hij ging huilen eruit en dan weer opnieuw beginnen.
Kan me alleen goed voorstellen als je nog 2 kinderen hebt dat je hier de tijd niet voor hebt.
Helaas zijn de dutjes die hij hier in bed doet wel van korte duur (30 min) 
In de ochtend word hij ook vroeg wakker en dan geef ik hem voeding (in mijn geval bv) en dan laat ik hem nog even naast me liggen, dan slaapt hij vaak nog 1,5 uur. Als ik hem probeer terug te leggen dan is hij klaarwakker.

5 weken oud is je zoontje? Nog erg jong hè, is nog erg jong. Ik hield Mn dochtertje toen veel in de draagzak, vond ze heerlijk om in te slapen. In de wieg slapen was nog lastig met inslapen. Ze kon tot een uur hard huilen tot ze in slaap viel.

Ik probeer hem slapend weg te leggen en dat gaat goed. En anders een draagzak is heerlijk! Of even wandelen ofzo. 

Lapje met jouw geur in bed?
En bij hem blijven naast het bedje en zachtjes blijven praten, wiegen neuriën, zingen terwijl je (afentoe) zijn handje pakt en streelt. Afentoe blijven herhalen dat je van hem houdt en in de buurt bent (ook als hij zo slaapt). Voor hem wordt het bedje waarschijnlijk vertrouwder wanneer jij even zichtbaar in de buurt blijft omdat jij degene bent die hij associeert met slaap: want nu is zijn wiegje eigenlijk jouw arm. 
Succes! Kan misschien zijn dat je de eerste keren echt erbij moet blijven totdat hij in slaap valt/huilt.

Terug
Bovenaan