Help! Hij wil de potjes voor 6 mnd niet!!!

Poeh hee, meiden
Het gaat allemaal zo goed met Stef. Geen late voeding meer, fruithapje voor 6 mnd. Hij slaapt hartstikke goed overdag.... Maar dat groentenhapje!!! Ik krijg het er meestal echt niet in! Hij houdt zijn lippen stijf op elkaar. Ik heb al geprobeerd hem te "foppen" door er een beetje fruit bij te doen, maar dan kom ik misschien maar 3 happen verder.....

Wat moet ik nu doen? Gewoon terugstappen op de 4 mnd potjes en dan meer geven? Of hebben jullie andere ideeen?? Ik wil hem liever niet meer melk gaan geven. We zijn net aan het wennen aan minder......

Hoop dat jullie tips hebben.
Liefs Annet

Ha Annet!

Ik ben met Thomas iets eerder aan de 6-maanden potjes begonnen omdat ie ons het eten van het bord keek. Hij heeft in het begin wel even moeten wennen aan schijnbaar andere smaken. Het lijkt mij ook wel dat in sommige potjes meer lijkt te zitten, maar dat zal wel aan mij liggen vrees ik?? Ik kan wel zeggen dat die knul van ons al wel laat merken wat ie niet lekker vind. Waar hij echt van gruwelt is stoofpotje met tomaat en nog een drek-soort.... Kon linea-recta de vuilnisbak in want meneer wilde het echt niet hebben. ( Vond het zelf ook niet lekker, probeer alles zelf eerst uit, je moet wel weten wat je ze naar binnen probeert te schuiven toch?)
En anders gewoon 2 dagen met het potje doen zodat ie kan wennen aan de smaak?
Succes ermee!

-X- Marieke

Hier nog zo'n pipo. Potje 4 mnd ging er zo in, maar die van 6 mnd.
Op woensdag eten we geen warm dus gaf ik Yoëll een potje. Andijviesampotje. Nou tot kokkends toe hoor. Toen papa tuis kwam en een hapje nam, zei hij; jakkes, ik snap dat hij nu meteen geen andijvie meer lust.
Wij gaan dus alles zelf koken en voor de woensdag alles invriezen.
Misschien is het een idee.

Pauline

Terug
Bovenaan