Help! Hij wil de potjes voor 6mnd niet!

Poeh hee, meiden
Het gaat allemaal zo goed met Stef. Geen late voeding meer, fruithapje voor 6 mnd. Hij slaapt hartstikke goed overdag.... Maar dat groentenhapje!!! Ik krijg het er meestal echt niet in! Hij houdt zijn lippen stijf op elkaar. Ik heb al geprobeerd hem te "foppen" door er een beetje fruit bij te doen, maar dan kom ik misschien maar 3 happen verder.....

Wat moet ik nu doen? Gewoon terugstappen op de 4 mnd potjes en dan meer geven? Of hebben jullie andere ideeen?? Ik wil hem liever niet meer melk gaan geven. We zijn net aan het wennen aan minder......

Hoop dat jullie tips hebben.
Liefs Annet

hoi

Ik snap dat dat frustrerend is ja wat je kan doen is misschien afwisselen de ene dag 4 mnd potje en de andere dag 6 mnd potje,en dat een week volhouden en misschien kun je dan bv twee dagen achter elkaar 6 mnd potjes geven en zo langzaam overstappen.Die van mij had altijd voor het handje haar hoofd om te draaien en dan deed ik wat van dat eten op haar lipjes smeren zodat ze van zelf proefde en daarna ging die mond wel open dus
misschien is dat ook een tip.Hoop dat het werkt voor je groetjes wendy

Heb je al geprobeerd om zelf een groentehap te gaan maken?
Als je zelf broccoli of worteltjes eet, dan kan je het zout achterwege laten, even een stukje voor je kindje eruit halen en voor jullie zelf kruiden e.d. toevoegen. Je kan hele stukjes gaan geven (Rapley methode) of het gaan pureren.
Zelf maken is niet moeilijk, goedkoper en net zo makkelijk. Je kan de rest in flexibele ijsblokbakjes invriezen, later in een zakje/bakje doen en heel gedoseerd hapjes klaar maken. Het is ons goed bevallen. Ons zoontje kreeg wel eens een potje, maar dat was meestal wanneer we niet thuis aten of tijdens vakantie.
Succes!

Danique moest toen erg wennen aan de structuur, het  is iets minder glad dan de 4maanden potjes. Had ze trouwens ook bij de overgang van 6- naar 8maandenpotjes.
Ik heb een staafmixer, dus heb die gewoon even gebruikt om het iets fijner te maken... Als je t gewoon steeds weer even probeert (mixen kan altijd nog als t niet lukt), wennen ze er langzaam aan en komt t wel goed!

Haai

Mijn zoontje is ook zo'n moeilijke groente-eter. Hij is inmiddels 14 maanden maar het is nog steeds een ramp. Vers maken was ook het advies wat ze gaven op het bureau, maar goed dat wil jij dus helemaal niet. En hij spoog het dus elke keer uit.
De 4 maanden potjes krijgt hij nog steeds, maar wat ook helpt is de 6 maanden potjes verdunnen met water. Dan eet hij ze ook en idd met de staafmixer pureren. Nu hij groter wordt vindt hij het wel steeds interessanter wat wij eten. Zo geven we m nu regelmatig wat in de hand en dan eet hij het wel. Het moet dus of heeeel fijn zijn of een stukje, maar niks ertussen. Maak je er niet te druk om, want het komt op een gegeven moment heus goed. Ze worden steeds nieuwsgieriger naar wat jullie eten! Met boterhammen etc heeft mijn zoon trouwens geen moeite, alleen met groente.. Zal hij wel van zn mama hebben die lust ook niet zo graag groente hahaha.
Oja, maak er geen gevecht van, want ze winnen altijd..

Suc6!

Tamara
mama van Niels 26-02-06
mama van Daan 15-02-07

Terug
Bovenaan