help hij wil niet drinken

A

Anoniem

Guest
Beste dames,

Ik worstel al sinds  hij sinds 6 maanden is  met een probleem...
Mijn zoontje heeft tot 6 maanden alleen maar borstvoeding gehad... Ik ben daarna voorzichtig met groentehapjes en fruithapjes begonnen. Inmiddels eet hij fruit groente vlees kip aardappels rijst koekjes danoontje en brood...
Het eten is bij ons geen probleem maar wel het drinken..
Mijn zoontje drinkt niks anders dan flesvoeding... ook niet met het warme weer...
Hij krijgt 3 flesjes van 200 cc per dag waarvan hij ongeveer van elk flesje 100/120 cc drinkt?
Wie herkent dit probleem en wie heeft er tips voor mij??

Ik geloof niet dat Marissa heel erg veel meer drinkt, ook zij is niet dol op ander drinken dan melk. Dit drinkt ze per dag,

10.30 borstvoeding (geen flauw idee hoeveel maar ongeveer 10 minuten)
14.00 160 cc
22.00 200 cc pap

En dan soms dus tussendoor wel wat water of roosvicee maar dat is dus zeker niet dagelijks. Marissa is 8 maanden, ik weet niet hoe oud jouw kindje is maar ik heb van het CB geleerd dat ze met elke maand wat minder gaan drinken.

Hoihoi,

Ik heb ook een slechte drinker hier.... Heel vervelend inderdaad. Ik geef gewoon steeds tussendoor een slokje water.
En ik weet niet wat voor een drinken je aanbiedt, maar Feline houdt niet zo van roosvicee.
Dus ze drinkt: Melk (halfvol of warme flesvoeding), koud water of warme kruidenthee (20 kruidenthee van zonnatura)
En als dat niet lukt kun je ook fruit geven waar veel vocht in zit. Meloen bijvooebeeld of sommige appelsoorten en peer.

Misschien heb je er wat aan en gaat hij beter drinken.

groetjes Maris

Dat wat ik nog vergeten te zeggen maar mij is geleerd dat hoe meer ze eten ze steeds minder drinken nodig hebben, ze moeten natuurlijk wel blijven drinken maar die flessen van 200 cc de hele dag door dat doen ze dus echt niet meer. Er zit ook erg veel vocht in het eten dus ze krijgen toch veel vocht binnen.

Zoals al werd gezegd, er zit in fruit ook heel veel vocht. Ook zuivelproducten (zoals danoontje) worden tot 'vocht' gerekend.
Maar ik snap dat je je kleintje af en toe ook eens wat anders wil laten drinken dan melk.

Heb je al eens geprobeerd om het drinken een beetje warm te maken?
Heb je al eens een tuitbeker geprobeerd of juist een gewone beker?

Meer tips heb ik niet voor je. Behalve: Gewoon blijven aanbieden. Een kindje 'pakt' wat hij/zij nodig heeft. En ze moeten 10 tot 15 keer iets proeven voordat ze dingen 'lekker' gaan vinden. Niet te snel opgeven dus.

Succes!
Karin

hoi
anouk drinkt naast haar flesvoeding ook niet zo veel ander drinken,probeer het wel aan te bieden maar een paar nipjes en het is weer genoeg.ja als ze mijn glas ziet met water dan wil ze wel.dus drinken we daar maar wat uit met zn tweeen.krijgt ze toch vocht binnen en leert ze uit een gewone beker te drinken.

gr petra

ik weet niet hou oud je zoontje is?

maar djess dronk ook heel slecht met dat warme weer.. ze vond alleen mijn waterflesjes boeiend dus dan maar daaruit drinken nou is ze al bijna een jaar dus dat ging goed!

groetjes jessica

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is inmiddels 10,5 maand... ik heb werkelijk alles geprobeerd...
Water met lepeltje, tuitbeker, glas, bekertje  en fles... als je geluk hebt drinkt hij max 2 slokjes en dat was het... maar meestal laat hij het water uit zijn mondhoeken er weer uit lopen... Ik heb ook koude, lauwe en warme water gegeven.. niks moet hij...
Hij wil ook geen sapjes of lauwe thee... ik blijf het wel aanbieden...

Terug
Bovenaan