Help! Hoe groot mag je de flessen max. maken?

Hoi,

Mijn dochter (20 weken) drinkt overdag  altijd erg weinig zo rond de 60 tot 100cc, 's avonds drinkt zij vaak meer rond de 150cc. Nu ben ik sinds enkele weken met rijstebloem begonnen en dat vindt zij erg lekker. Ik heb haar net een fles van 210 water met 7 schepjes voeding en 3 schepjes rijstebloem gegeven en die dronk zij helemaal leeg!! Ik heb haar toen nog meer gegeven omdat ze nog meer wilde en ze overdag zo weinig drinkt....
Ik heb  eens gelezen dat je niet zo veel mag geven omdat dit slecht zou zijn voor de nieren?

Normaal krijgt ze per  24 uur  ongeveer 600-700cc (voeding) binnen.
Hoeveel mag ik haar dus maximaal in 1 keer geven?

Groetjes, Belle

Hoi,
je mag in totaal 1 liter geven. Dus als je 5 flessen geeft max. 200 cc per fles en bij 4 flessen max. 250 cc per fles.
Ik zou misschien anders 2 flesjes met rijstebloem geven, zodat het iets beter is verdeeld. Want het verschil tussen 100 cc bij de andere flesjes en dan 's avonds ineens 240 cc is wel erg groot.
Je zou ook nog overdag gewoon water of een beetje aangelengd diksap uit een bekertje of tuitbeker kunnen proberen. Quinn drinkt gewoon een beetje water uit een normaal bekertje. Hij vindt het heerlijk.
En als je start met fruit, daar zit ook vocht in natuurlijk.
Succes.
Groetjes Veerle

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Je hebt inderdaad gelijk dat het verschil wel erg groot is.

Mijn dochter drinkt vanaf het begin al erg weinig en drinkt eigenlijk nooit haar flesjes leeg. Ze heeft altijd 's avonds en 's nachts meer gedronken dan overdag. Ik heb dat ook altijd zo gelaten omdat ze anders over het totaal gezien helemaal zo weinig binnen kreeg.

Ze krijgt om de 4 uur de fles en dat betekent hier 5 a 6 flessen, ik maak ze altijd van 200cc (voeding). Alleen de papfles maak ik groter omdat ze het dan makkelijker uit de fles krijgt. Ze drinkt die flessen dus normaal nooit leeg.

Ze is nog geen 6 maanden dus zuigelingenvoeding is op dit moment nog het meest belangrijk. Ik geef haar wel fruit tussen 2 flessen in 's ochtends, een half potje eet ze leeg. Water wil ze op geen enkele manier drinken, alleen op haar speen pikt ze het.

Ik was bang dat ik haar nu in één keer (fles) te veel had gegeven en dat haar maag, darmen of nieren dat eigenlijk niet aan kunnen....

Groetjes, Belle

(Beetje lang verhaal, sorry)

Terug
Bovenaan