Help...Hoe hou ik mijn zoon in zijn bed??

Hallo iedereen,
Heeft iemand voor mij toevallig tips om mijn zoontje van 2 in bed te laten slapen!
Hij is in november 2 geworden, en heeft voor ons voor zijn verjaardag een groot bed gekregen...Hier was hij echt aan toe! Hij slaapt er prima in......MAAR eerdat hij slaapt!
Mijn vriend en ik moeten dus verplicht bij meneer in bed blijven liggen totdat hij slaapt. Als we dat niet doen dan is hij al uit zijn bed voordat ik de deur van zijn kamer dicht gedaan heb!!. En staat dan boven aan de trap te gillen PAPA en als die geen gehoor geeft MAMA, hij staat te stapvoeten op de vloer. Het is nu ook niet echt een gezellig  dat mijn vriend en ik 's avonds eerst een half uur bij hem in bed moeten gaan liggen! Maar ja...wat moeten we nu....opsluiten vind ik nogal barbaars...of zijn er toch ouders die hier ervaring mee hebben?
Groetjes Danielle
 
Hoi,

Niet bij hem in bed gaan liggen, maar naast hem op een stoel gaan zitten. Hoofd naar beneden en geen aandacht geven. Als hij eruit komt, zonder commentaar terug leggen. Geen oogcontact maken, en niets zeggen. De eerste keren duren uren, maar dan zal je zien dat het steeds makkelijker wordt. En dan steeds verder weg gaan zitten. Tot je helemaal bij de deur bent. Het is een slopende methode, maar het zorgt voor duidelijkheid en vertrouwen. Waarschijnlijk vindt je zoontje het eng om in zo'n groot bed, zonder die veilig spijlen van het ledikant om zich heen in te slapen.

sterkte lin
 
Hoi ik ken dit probleem! Mijn zoontje kwam/komt ook steeds zijn bed uit of ging net zolang huilen en schreeuwen totdat hij er helemaal tuureluurs van werd. Ik ben de wekker methode gaan gebruiken en dit hou ik heel stug vol de laatste 2 weken en ik merk al resultaat. Je kan op http://www.ouder-kindzorg.nl/ precies zien hoe het werkt. Steeds troosten om de 5 minuten dan 10 minuten dan 15 minuten etc. Totdat hij rustig wordt nu is hij meestal na de 1e keer dat ik hem op bed leg rustig en blijft hij ook gewoon in zijn bed. En slaapt meestal al binnen een 15-20 minuten. Heel fijn want we waren soms 2-3 uur bezig om die jongen in slaap te krijgen of in bed te houden. Heel vermoeiend. Alleen komt hij nog wel snachts bij ons in bed (iedere nacht) dat moeten we ook nog eruit krijgen, alleen weten ook nog niet hoe! In ieder geval veel succes. bij ons heeft dus wel degelijk resultaat terwijl wij ook de hoop hadden opgegeven!

Succes
Gr. Nancy
 
Hoi,
Ik denk dat de juiste manier al verteld is. In het opvoedprogramma 'The Nanny' komt dit ook regelmatig voor en daar gebruiken ze ook die methode met er naast zitten, terugleggen, geen oogcontact etc. Er is echter alleen iets heeeeeeeeeeeeeeeeeel belangrijk. Dit kan erg lang duren, dus houdt vol en wijk nooit af van de methode. Wat jullie zoontje ook doet.
En ga er maar van uit dat die alles uit de kast gaat halen, inclusief heel zielig doen.
Doorzetten okee!?
Sterkte Ivy
 
Terug
Bovenaan