Help! Hoe kleed ik mijn baby aan van anderhalve week

<p>Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik mijn dochtertje het beste aan kan kleden als ik met haar naar buiten gaan naar allerlei winkels etc.</p><p>Het is bij ons de eerste maar vind het zo moeilijk om het in te schatten.  Ze is nu ander halve week oud. </p><p>Alvast Bedankt</p>

De algemene richtlijn is 1 laagje meer dan je zelf aanhebt. Andere tips wat mij betreft: neem altijd een jasje/vestje of dekentje mee (als je die nog niet gebruikt natuurlijk) voor het geval je baby het toch koud krijgt, en voel regelmatig in het nekje of de temperatuur een beetje ok is. Elk kindje is ook anders, dus wat voor een ander werkt, hoeft niet altijd voor jou baby goed te zijn.

Hi, 
Lastig is dat he! ik vond dat zelf ook altijd moeilijk in te schatten. Ik zou nu ze nog zo klein is het volgende doen:
- mutsje (zo'n wat dunnere uitaaraard)
- romper
- truitje met lange mouw
- wat dikker vestje of dun jasje
- dekentje
En dan een kwestie van goed in de gaten houden. Als ze het te warm krijgt, kun je altijd dat dekentje nog alleen over haar beentjes doen. Zeker wanneer je winkel in en winkel uit gaat. 

Gewoon zoals je jezelf ook aankleed. Te warm is niet goed ivm warmtestuwing. Neem indd een lekker dekentje of jasje mee voor het geval ze het koud krijgt, klaar!
Zoals Klijn zegt, regelmatig even in het nekje checken voor de temperatuur.

Ligt aan de temperatuur en kindje. Mijn kindjes zijn altijd snel warm dus doe ze hetzelfde aan wat mij comfortabel zit. En in nekje voelen. Is die klam, dan laagje uit. Voelt t koud dan laagje extra. Bij zo'n jonge baby zou ik met deze temperaturen wel extra laagje doen en een dekentje of slaapzak aan in de wagen.

Terug
Bovenaan