Help!! Hoe kom ik van die nacht voedingen af

Hallo dames

Hier even een schreeuw om hulp. Ik wordt er knettergek van. Ik zal even bij het begin beginnen.
Bryan sliep vanaf 4 weken de nacht van 23 uur tot 7 uur door.
Hij heeft echter toen hij  9 weken was flinke diaree gehad(waarschijnlijk virusje) en opeens melde hij zich snachts voor een fles. Meestal rond 3/4 uur. Ik had toen zoiets hij zal het wel nodig hebben. Dus ik gaf hem s'nachts een fles. Toen ik op controle ging op het CB kreeg ik te horen dat hij nog net niet ondervoed was???? Met 6180 gram?? Ja goed hij was 62,5 cm lang. Maar dun???
Dus was de reactie geef hem maar lekker die nacht fles. Prima! geen probleem
Bryan heeft echter heel erge last van dauwworm(natte eczeem) en ik ben die dag na het consult bij het cb met Pepti voeding begonnen. En inderdaad de eczeem is iets minder, en rustiger. Nu moest ik 14 dagen na het consult naar het weegspreekuur, want ze wilde graag kijken of hij genoeg bij kwam. Kom ik op het cb dit keer bij de wijkverpleegkundige. Die schrok, Bryan woog 6610 gram. Hij was dus op 12 dagen tijd 430 gram aangekomen. Ik kreeg te horen absoluut stoppen met de nacht voeding.

GGGRRRRR wat willen ze nu!!!!

Ik heb nu al verschillende nachten gepropeert en steeds minder in te doen, maar ik blijf steken op 150 cc. En afgelopen nacht melde hij zich zelfs twee keer????
Ik snap er niets van. Op de een of andere manier komt hij ook niet goed de dag door op 5 voedingen en zit ik sávonds om 21.30 uur hem zijn 5e voeding te geven. Dan slaapt hij door tot 5 uur (is gelukkig al wat op geschoven)en krijgt dan dus zijn 6e. Weten jullie een oplossing. Ik heb ook al geprobeert te schuiven dat hij (1x geklukt) om 23 uur zijn laatste fles heeft, maaar even goed meld hij zich dan om 5 uur.

Zijn schema ziet er een beetje als volgt uit

5 uur 150cc
8 uur 200cc
11,30 uur 200cc
15 uur 200cc
18,30 uur BV en 150 tot 175 cc(ik heb een borstverkleining gehad dus heel weinig
voeding.)
21,30 uur 200 cc

De tijden schuiven wel eens wat maar het blijf in principe het zelfde. Alleen lijkt het wel alsof hij een klok heeft voor 21 uur en 5 uur. Om 21 uur begint hij meestal te huilen. Ik vind het dan nog echt te vroeg, en rek dan een half uur. En snachts dus ook, hoelaat hij zijn laatste voeding ook heeft gehad, om 5 uur meld hij zich??
Ik heb ook al geprobeert de laatste voeding 30 cc meer te geven, met het gevolg dat het er weer uit kwam. Dat schiet dus ok niet op.
Wel wil ik komende week proberen hem eerder op te pakken. Nu slaapt hij na de voeding van 8 uur door tot een uur of 10/11 daarna pak ik hem pas op en was hem en dan gaat hij in de wipstoel tot na zijn volgende voeding. dan doet hij een dutje van 1 tot 2 uurtjes en dan aan de avond nog een dutje en na 19,30 uur is hij wakker tot na de laatse voeding.Dan gaat hij naar bed en slaap ook meteen, ja tot 5 uur dan.
Helaas wil hij geen speen, anders kon ik die er om 5 uur es instoppen.

WIE HEEFT ER TIPS!!!!!

Groetjes van een radeloze Sandra (Doortje)
 
Hoi,

Wat je kan proberen is om de laatste fles 210 water en 7 scheppen voeding en dan verdikken met rijstebloem zo`n 2of 3 eetlepels. Dan hebben ze een voldaan gevoel. Zo ben ik ook van de nachtvoeding afgekomen. En mijn dochter gebruikt ook pepti en dan mag je gewoon nutrix rijstebloem naturel gebruiken.
Het is het uitproberen waard. Ze krijgt bij ons de laatste fles om 22.00 uur en gaat door tot een uur of 7.
Ik hoop dat het bij jullie ook werkt.
Succes

Petra moeder van Joëlle 25-10-05
 
Hoi,

Hoeveel weken is je kindje? Ik ben ook al weken aan het rommelen met onze dochter, morgen is ze 21 weken. Het gaat de laatste nachten weer aardig. Ik heb een paar dingen ontdekt: als ze rond dezelfde tijd wakker werd 's nachts was het gewoonte, geen echte honger. Verschillende tijden, dan wel honger waarschijnlijk door een groeisprong. Als ze volgens mij geen honger had gaf ik haar elke keer 30 cc minder.  Soms meteen daarna water geven, gewoon afgekoeld gekookt water. Net zolang tot je alleen nog wat water geeft en hiermee kunt troosten. Dat geef je dan ook elke keer minder. Totdat alleen even troosten helpt. En misschien moet je hem ook even laten huilen. Dus na het troosten terug leggen en weg lopen.  Elke 5 minuten even een aai over z'n bolletje en kijken of het huilen minder wordt. Ik heb dit laatst gedaan en na een uur werd ze stil. En nu slaapt ze al weer 3 nachten redelijk goed door (van 22.30 tot 06.00, vanmorgen 05.30 uur)
Mijn meisje gaat trouwens om 19.00 uur naar bed, krijgt rond 18.00 uur een fles met pap en slaapt dan meestal prima tot ik haar wakker maak om 22.30 uur voor die laatste fles. Misschien is hij wel te lang wakker in de avond, vaak gaan de nachten voor die kleintjes om 19.00 uur al in, met nog 1 late voeding. Maar dit doet mijn meisje  pas vanaf  16 weken, voor die tijd was het ook onrustig tot 20.00 uur.  Ik heb toen de fles van 19.00 naar 18.00 uur gehaald en prompt sliep ze meteen om 19.00 uur. Misschien kun je dat proberen??  Verder krijgt ze vanaf die tijd flessen om 07.00, 11.00, 14.30 uur. Slaapjes: 09.00 tot hooguit 09.45, anders maak ik haar wakker om 10.00 uur, 12.00 tot uiterlijk 14.15 uur (ook dan maak ik haar wakker als ze niet uit zichzelf komt) en nog een klein dutje rond 16.00 uur (doet ze uit zichzelf niet langer dan een half uur). Zo slaapt ze overdag niet meer dan 3,5 uur en hoop ik dat ze de rest in de nacht doet. Het begint aardig te werken. Misschien is het iets. Sterkte in ieder geval!!

Jootje
 
Hoi Jootje

Bryan is van 17 januari, dus net iets ouders als 3 maanden. En inderdaad wil ik komende week proberen hem minder te laten slapen. Want ook nu ik snap er niets van. Ik heb hem om 11 urr uit bed gehaald, gewassen en aangekleed, flesje om 12 uur en om 13 uur sliep hij weer in de box. Slaapt nu nog?? Krijgt hij misschien toch wel te veel voeding waardoor hij zo moe is. Ik ga hem nu in ieder geval wakker maken en van dat water ga ik proberen. Dus dan geef ik hem bv ipv 150 cc voeding nog maar 100 cc voeding en eventueel de rest water?? en dan zo afbouwen zeg ik het dan goed?

Groetjes Sandra
 
Beste Doortje,

Wij hebben een prachtige zoon van vijf maanden, zijn voeding schema ziet er als volgt uit.

09:00 Fles 180 cc + rijstebloem 3 kleine scheppen
13:00 Fles 180cc + half fruithapje vanaf 4 maanden
17:00 Fles 120 cc + groente hapje vanaf 4 maanden
21:00 Fles 180 CC+ rijstebloem 3 kleine schepjes en het restje fruit van vanmiddag.

Na de fkes van 13:00 in de middag doen wij hem naar bed, omdat structuur voor baby's heel erg belangrijk is!!!! meestal slaapt hij door tot 15:00 á 16:00 uur dan halen we hem eruit en proberen we hem zo veel mogenlijk wakker te houden. Tot zijn laatste voeding, rond 20:15 gaat hij uitgebreid in bad en krijgt hij zijn avond maal en slaapt hij door tot 09:00 uur in de ochtend. en anders geef je hem toch om 23:00 zijnlaatste fles. Als je maar zorgt dat jullie kindje altijd structuur heeft, dat herkend je kindje en op den duur weet hij/zij dat het moet gaan slapen.
Succes groeten Sylvana
 
Als eerste wil ik even kwijt over het gewicht van je kindje. Laat het cb maar zeuren, want het is nooit goed. Eerst is hij te licht en 2 weken later te zwaar???? Nou ja zeg. Mijn dochter was met 3 maanden 5405 gram en 62 cm. Zij is een lichte baby en heel smalletjes. Ze hebben me van alles wijs proberen te maken van meer voeden ed, maar ze wilde niet meer dus kreeg ook niet meer. En die uitspraak van nog net niet ondervoed??!!! Nou ja hoe durven ze. Dan zou mijn kindje zeker op sterven liggen van de ondervoeding? In afrika zijn ze ondervoed.....hier niet. Dus maak je daar nou maar niet te druk om(hoe moeilijk dat ook is). (sorry hoor ik kan daar heel boos om worden hoe het cb soms met ouders om gaan)

Verder kan ik maar een ding zeggen, volg je gevoel. Als je vind dat je kindje nog eten moet krijgen omdat ie er simpel weg om vaagt, gewoon doen. Verder een kind van 3 maanden mag nog heel veel slapen. Wat ik heb gedaan is Charlotte op vaste tijden in bed leggen. Zo heeft ze geleerd dat lleen daar geslapen wordt en niet in de box. Tuurlijk valt ze tussen door wel eens in slaap, maar dat komt maar zelden voor. Ik legde haar altijd na de 2de fles en 4 de fles in bed. Later werd dat om 10.00 uur en 15.00 uur. Maar ja ieder kind is anders he!!

Dus mijn advies: Luister niet te veel naar het cb en volg vooral je eigen gevoel. Wij zijn geboren met moederinstinct en maak daar maar gebruik van!!
Heel veel succes ermee.

Gr Linda
 
Hoi Doortje,

Ik kan niet echt meepraten (ik zit met 2 nachtvoedingen). Maar als ik de fles zou geven dan zou ik er rijstebloem in doen. Ik weet dat dit helpt. Bij mijn oudste dochter van 3 hielp dat ook toen ik overging op de fles met 6 maanden.

O enne grappig mijn jongste Eva is ook van 17/1.

Sterkte Tascha
 
Hallo allemaal

Heel erg bedankt voor de tips en de steun.
Vannacht melde Bryan zich weer om 5 uur. Eerst een beetje jengelen. Ik dacht laat maar. Toen om 10 over 5 werd dit al meer huilen. Toen via de babyfoon een muziekje aangezet. Dit hielp even. En ja toen hij toen weerbegon met huilen ging ik naar zijn kamertje en wreef over zijn buikje. En toen zag hij mam (klein nachtlampje is altijd aan)en was het huilen geblazen. Even opgepakt en getroost, weer terug gelegd, maar nee nu was het echt schreeuwen. Toch maar een flesje gemaakt. Maar toen bedacht ik me de tip van het water en dacht wat als ik hem nu eerst het water geef. Zo gezegd zo gedaan. Hij dronk 90 cc water in totaal en maar 20 cc melk.
En vervolgens ging hij weer lekker slapen tot 7 30 uur. Na de fles toen aangekleed en gespeeld. Maar meneertje hield zijn oogjes niet open en viel tijdens het wassen en spelen soms half in slaap. Zal wel even duren voordat hij het nieuwe ritme te pakken heeft. Volgende week begin ik met werken en dan is er sowieso meer struktuur in de dag.
In ieder geval heel erg bedankt, voel me erg begrepen, want het CB grrr

Groetjes Sandra
 
Terug
Bovenaan