HELP!!! Hoe krijg ik een ritme!

Hallo allemaal,

Op 10 mei ben ik bevallen van een prachtige kerel! Hij groeit goed en het is een heerlijk mannetje. Ik ben aan het afbouwen met de bv en ga over op flesvoeding. Ik heb eigenlijk nooit echt een ritme gehad maar het is nu wel heel onregelmatig. Ene keer komt hij echt na 2,5 uur al. En soms 3 of 4 uur en nu op dit moment is het al 4,5 uur na zijn laatste voeding en hij slaapt nog steeds. Afgelopen weekend is het 2 keer voorgekomen dat hij rond 8 uur nog een voeding heeft gekregen en dan doorslaapt tot 5 uur 's nachts. Ik wilde hem toen niet wakker maken omdat hij simpelweg niet echt wakker werd.

Kortom, ik zou zo graag een ritme hebben maar ik weet niet hoe ik dit kan krijgen. Tips zijn meer dan welkom!!!

Groetjes LaR

Hoihoi,

Onze Evy krijgt momenteel 5 flesjes en wel om 7-11-15-19-23uur. Het ritme is er eigenlijk langzaam aan ingeslopen. Daar ik zelf een structureel type ben, maakte ik haar dus steeds rond etenstijd wakker. In het begin was dit dus iedere keer, maar steeds vaker wordt ze net van te voren al zelf wakker. Behalve 's morgens vroeg en bij de laatste fles. Soms zou ik haar wel willen laten liggen en door laten slapen; als dit lukt bij haar. Maar daar ze pas 10 weken is; en niet consequent haar flesje leeg drinkt, doen we dat maar niet. Ben bang dat ze dan te weinig voeding binnen krijgt.
En als ze zich eerder meldde dan kreeg ze de speen en probeerde ik het zo te rekken tot etenstijd.

Succes ermee.
Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Hoi Lar,

Ik denk eerlijk gezegd dat het ritme er vanzelf wel komt hoor. Bij het ene kindje wat eerder dan bij het andere............
Overdag is het hier ook nog wel wat zoeken hoor. Er zijn dagen dat hij heel regelmatig om de 4 uur komt, en er zijn dagen dat meneertje na 2,5uur al weer de fles wil. In het begin vond ik dat erg irritant, maar ik heb gemerkt dat het gewoon het beste werkt als ik zoveel mogelijk zijn ritme probeer aan te houden............

Liefs, eline

mijn zoon is van 17 mei, dus net een weekje jonger. Mijn ervaring is van mijn dochter die 2,5 is) dat het ritme er vanzelf wel inkomt. Ik voed nu op verzoek, zowel borst als fles. Ik hou er wel rekening mee dat ie niet teveel krijgt, maar verder krijgt ie gewoon als ie honger heeft. Sinds 3 dagen slaapt hij s nachts door eindelijk, dus daar ben ik allang blij mee. 's ochtends voed ik hem om een uur of 7, meestal heeft ie half 11-11 uur weer honger, dan slaapt hij de ene keer tot 2 uur, de andere keer wel tot 4 uur. Als hij wakker wordt weer een fles, en daarna zien we wel weer hoe laat hij weer honger heeft.
Komt allemaal vanzelf, echt waar!

Onze kleine meid had in het begin ook nog geen ritme. En als ze het al had veranderde dit weer met 2 a 3 wk later.. Inmiddels zit ze in de overgang van 6 x dgs naar 5 x dgs voeding dus ook nu is het even uitproberen, maar over het algemeen zie ik al wel verbetering. Ze had destijds ook geregeld dat ze tussen de 2-en-half of 4 uur om een voeding kwam, geen pijl op te trekken dus maar nu is ze 11 wk en de tijd tussen de voedingen is nu 'gewoon' 4 uur, soms met een half uurtje verschil (eerder of later) maar daar kijk ik niet zo precies op. Wanneer je niet steeds op de klok let maar gewoon voedt op verzoek ben je er veel geruster onder, was mijn ervaring. Ik maakte me nml ook steeds druk om de tijden maar heb dit 'losgelaten' en idd, de ritme kwam vanzelf.

Ons schema ziet er nu zo'n beetje zo uit:
tussen 06.00 en 07.00 uur - 1e voeding, daarna terug naar bed.
tussen 10.00 en 11.00 uur - 2e voeding, spelen, zodra ze moe wordt weer naar bed.(gem. anderhalf uur wakker totaal)
rond 14.00 uur - 3e voeding, ook weer spelen en daarna op bed (net als na 10 uur).
tussen 17.00 en 18.00 uur - 4e voeding, we eten dan zelf ook direct erna, even weer spelen.
Rond 19.00 uur gaat ze in bad, dan nog een slokje drinken (iets, ong. 80 a 100 c), kan ze goed op slapen, vóór 20.00 uur ligt ze altijd op bed.
Voor we zelf naar bed gaan, even na 23.00 uur de laatste voeding, we moeten haar er geregeld voor wakker maken maar als we dat niet doen komt ze rond 3 uur 'snachts en dat willen we niet. Nu slaapt ze door tot de morgen (dus tot 6 of 7 uur).

Misschien heb je er iets aan. In elk geval Succes !!

mijn zoontje van 9 mei heeft sinds deze week een echt ritme:

sochtends tussen half 10 en 10 uur zijn eerste flesje, dan ff lekker slapen
tussen half 2 en 2 uur zijn 2e flesje weer ffies slapen
tussen half 6 en 6 uur zijn 3e flesje dan in bad en lekker in de box spelen
dan is hij wakker tot zijn laatste flesje van die hij tussen half 10 en 10 uur krijgt.

ik heb er zelf niks aan gedaan hij heeft het zelf geregeld, komt bij jou dan ook wel vanzelf

doei doei

Hallo itsme, wat een heerlijke uitslaper is je zoontje zeg.. wauw! Tussen half 10 en 10 uur de eerste fles...
ff vraagje, als je verstapt naar de 4 voedingen zoals jullie doen, moet je dan ook al bijvoeding geven zoals fruithapje of is 4 flessen gewoon genoeg? want voor fruithapje zijn ze toch nog erg jong? En hoeveel melk heb je in de fles?

ja het is echt een slaapkoppie, hij hoeft er geen bijvoeding bij 4 flessen is goed
hij krijgt nu 6 schepjes en ik vul hem dan tot 220/230 per fles en alles gaat erin :d
als hij er dalijk niet meer genoeg aan heeft dan mag er nog 1 schepje bij 1 fles per dag bij, zolang hij dat niet nodig heeft doe ik dat niet.
bij iedere fles doe ik extra water vooral met dit warme weer :d

Terug
Bovenaan