Help!: hoe pik ik het ritme weer op????

Hallo medemoeders,
Ik ben moeder van een  dochter van 13 weken. Sinds een week ben ik haar mooie ritme echt volledig krijt en lukt het me maar niet om de draad weer op te pakken. Ze deed het prima op het volgende schema:
800 -1200- 1600- 1900- 2200
Ze dronken dan flessen varierend van ongeveer 140 tot 200cc.
Sinds kort echter komt ze 's nachts weer en drinkt dan een fles rond 4.30 (z'on 180cc, vannacht ga ik minder proberen).
Echter  het probleem is dat ze om half 9 de fles nog weigert en er om half 10 met heel veel moeite zo'n 140cc ingaat. Vervolgens drinkt ze de voeding zo ongeveer om de 5 uur. Als ik eerder met een fles aan kom zetten, weigert ze hem gewoon. Voor de rest is ze wel gewoon vrolijk en slaapt prima. Wie herkend dit probleem en heeft goede tips?? groetjes jos

hoi hoi,
ook wij hadden dat probleem met onze dochter en wij zijn toen op advies van de kinderarts overgegaan op 4 flessen van 180 cc en het volgende schema.
8 uur fles 180 cc + 2 schepjes rijstebloem
12 uur fles 180 cc
16 uur fles 180 cc
en dan tegen 8 uur weer een fles van 280 cc + 2 schepjes rijstebloem.
de schepjes rijstebloem doe ik met de zelfde schepjes als de voeding.

dit is misschien ook iets om te proberen maar bij ons werkt het prima en ze slaapt nu heerlijk door.

succes

Dit hadden wij ook rond de 3 maanden. Wij zijn toen 's nachts als hij kwam een flesje van 90 cc + 3 schepjes gaan geven en  overdag meer in zijn fles. Ik had het idee dat hij meer nodig had overdag, maar dat nog niet helemaal kon verwerken. De nachten werden steed langer dus  als hij om een uur of 4/5 kwam kreeg hij nog maar 60 cc + 2 schepjes. Hij had het niet echt  meer nodig, maar hielp wel om weer in slaap te komen. Net toen ik dacht dat ik er helemaal doorheen begon te zitten was het weer over en kreeg hij nog 5 x 200 cc en sliep weer door.   Al met al ongeveer 2 weken  geduurd.    

hai bedankt voor jullie reactie. Het is namelijk nog steeds een drama, Kabo ik ga jouw tip proberen. Hopelijk slaat dat bij ons ook aan. Muisje: ik zou willen dat ik dat schema toe kan passen, echter overdag wil mijn dochter niet veel. Ik ben blij als ik er s ochtends 120 cc in krijg. 5 uur later krijg ik er dan nog met moeite zoveel in, ze weigert de fles als ik hem eerder aanbied. Wordt er dus ook een beetje hopeloos van. Waarom moest jij 's ochtend trouwens rijstebloem in de fles doen???
nou in ieder geval bedankt voor het meedenken!

Terug
Bovenaan