Help....Hoe te stimuleren om te eten?

Mijn dochter van bijna 1 houdt niet van eten van vast voedsel en pap is ook niet haar favoriet.
Sinds 2 weken krijgt mijn dochter 's-ochtends (tussen 8 em 9) pap. (Voorheen een boterham, maar op een gegeven moment wilde ze dat niet meer). Maar ze eet met moeite nog geen 100ml. En dan tussen 10 en 11 krijgt ze potje of kuipje fruit (vers wil ze niet) en tussen 12 en 13 uur 150ml melk (met een lepeltje), en dan gaat ze slapen. Als ze wakker wordt krijgt ze een boterham met wat roomboter (zonder beleg, want dat lust ze niet al van alles geprobeerd) en nog een beetje melk en tussen 17 en 18 uur avondeten (bijna altijd potje, want anders wil ze niet) en als toe nog yoghurt. "s-avonds ronn 20 uur papfles(met een lepeltje). En 's-avnds laat en 's-nachts krijgt ze nog 2 keer borstvoeding.
Tussendoor water en rijstwafel of liga, maar die eet ze eigelijk niet, meer sabbelen erop.

Alle maaltijden zijn erg moeilijk. Ik moet haar afleiden met boekjes, speelgoed...anders eet ze gewoon niet. En sinds een paar dagen krijg ik brood er bij haar niet in. Het enige wat redelijk gaat is haar avondeten (en dan maar 2 soorten maaltijden die ze het lekkerst vindt( en haar favoriet yoghurt (zonder suiker of siroop erin, gewoon plain). Maar zodra er stukje in haar eten zit dan hoeft ze het niet. Alleen verse brocolli of bloemkool heel zacht gekookt wil ze zo eten.
Is onze dame er gewoon nog niet aan toe aan vast voedsel????
Verder is ze een vrolijk meisje dat heel actief en liefst de hele woonkamer afbreekt en overal op wil klimmen.



 
Mijn zoontje is ook net 1 geworden. Hij eet nu wat moeilijker dan hij eerder deed. Bij hem wordt dat veroorzaakt doordat hij al een tijdje met verkoudheid loopt te kwakkelen.

Overigens vind ik niet dat jouw kindje weinig eet, als ik het zo lees, krijgt ze per dag al hardstikke veel binnen. Dat ze een heleboel dingen nog niet lust, is volgens mij niet zo raar, dat komt vanzelf wel. Gewoon regelmatig wat anders aanbieden en dan kijken hoe het gaat.

Je schrijft dat het verder heel goed gaat met je kindje, dus het is niet zo dat ze meer eten per sé nodig heeft. Probeer je wat minder op de hoeveelheden te concentreren. Op het moment dat jij wat ontspannen met het eten om kan gaan, geeft dat je kindje ook veel rust.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan