<p>Hi dames, ik kan jullie hulp hard gebruiken! Mijn zoontje is inmiddels 4 weken oud en ik wil graag gaan starten met kolven, of in ieder geval gaan oefenen. Nu kan ik alleen echt nergens echt goede info vinden hoe ik moet beginnen... Dus alle tips en adviezen zijn welkom! Dit zijn mijn vragen:</p><p>- Ik begrijp dat ‘s morgens kolven het beste is. Doe ik dit dan na het geven van borstvoeding of juist ervoor? En kolf ik dan beide borsten of maar 1 en dat ok met de andere voed? (Ik heb wel een dubbele kolf - Medela Swing)</p><p>- Hoe lang moet ik kolven? </p><p>- Moet ik de toeschietreflex opwekken bijvoorbeeld dmv massage en tussendoor dan nog een keer mijn borsten masseren en nog een keer kolven? Of kan de reflex ook uit zichzelf komen?</p><p>- Hoeveel cc moet ik kolven? Of is het gewoon kolven tot er niks meer komt? Of moet ik dan dus masseren en nog een keer de kolf starten?</p><p>- Als ik mijn zoontje dan laat proberen met de fles, hoeveel cc geef ik hem dan?</p><p>zo, ik geloof dat dat voor nu wel al mijn vragen zijn.. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want jeetje ik vind t best lastig! Alvast bedankt!</p><p>Groetjes, Laura</p>