help !! hoeveel voeding met 13 weken ??

hoi dames

ik zit echt met een vraag

ik lees hier regelmatig over hoeveel voeding jullie je kleintjes geven en ik begin nu echt te tijfelen want als ik hier lees dat er kleintjes zijn jonger dan mijn kleintje die meer drinken vraag ik me echt af of ze wel genoeg binnen krijgt.

ik geef Ra'Shae 6 voedingen van 150 cc water met 5 schepjes voeding
daar heeft ze echt wel moeite mee om die op te krijgen
dus meestal gaat er van die 150 (volgens mij wordt dat 165 in de fles) tussen de 100 en de 120 op en de rest wil ze gewoon niet

het gaat verder hartstikke goed met haar en het is een heel tevreden en  praatgraag  meisje die het liefst de hele dag wakker is om alles in de gaten te houden
en ik merk ook echt niet aan haar dat ze honger heeft ofzo

maar hoeveel voeding kregen of krijgen jullie kleintjes nou met 13 weken ??

doei doei

hoi
heb je weleens geprobeerd 5 flessen te geven met wat meer tijd ertussen?misschien kan ze dan iets meer op.5 keer 150cc is genoeg hoor,als ze hier genoegen mee neemt.dat zie vreetbeer van mij er geen genoegen mee neemt wil niet zeggen dat Ra'shae te weinig drinkt.minder dan 700cc,dat is wel weinig.maar dat red je ruim als ze 6 keer 120 opdrinkt.
je moet niet naar een ander of een schema in een boekje kijken,maar naar je kindje.
lekker ding trouwens!mooie naam ook.
groetjes kari

Hoi,
Onze zoon van bijna 13 weken krijgt ook niet zo veel voeding. Hij krijgt elke drie uur een fles met 120 cc, die hij zelden leegdrinkt. Hij groeit goed, is zeer tevreden dus ik maak me er geen zorgen om. Wij laten het lekker zo. En ik kreeg het advies van het cb om gewoon zes flessen te blijven geven ipv 5 met meer voeding.
Succes!
JJ

ik ben ook steeds onzeker over de voeding, iedere keer bij het consultatiebureau of in het ziekenhuis bij de kinderarts vraag ik ook steeds weer hoe het zit, uiteindelijk krijg ik altijd hetzelfde antwoord:

Je kindje kan heel goed aangeven wat ze/hij wil drinken gaan de flessen leeg, kan er iets bij, hou je over,kan er wat af.

zolang je 5 natte luiers op een dag hebt, krijgt je kindje binnen wat het nodig heeft. als het niet meer regelmatig natte luiers heeft dan moet je stappen ondernemen en kijken of ze genoeg krijgt.

Wat een moppie :)

Kyara is ook 13 weken en zij krijgt 5 flessen van 165, die ze lang niet allemaal opdrinkt. Vandaag nog op het cb geweest en ze vonden het prima.
Het ene kind is nu eenmaal wat hongeriger dan de andere. Zolang ze groeien is het prima!

Maak je niet te druk, tegen de tijd dat ze puberen gaan vreten ze je de kasten leeg ;)

Groetjes,
Nymue

hoi Fasily
Wat anderen ook al zeiden: Denk dat het wel goed is zoals je het nu doet.
Niet te snel zorgen maken, hoor, als het met je kindje goed gaat!

groetjes Mieke

Christian kreeg met 13 weken ook 5 x 165 cc. Je moet maar zo denken, kindjes zijn nog te jong om zichzelf honger of dorst te laten lijden... Dus genoeg is genoeg, dat voelen ze zelf toch prima aan? Als ze BV zou krijgen, zou ze toch ook drinken wat ze nodig heeft (en dan weet je niet hoeveel..)?

(leuke foto, trouwens!)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

Terug
Bovenaan