Help! Hormonen uit balans door stoppen pil

Hoi allemaal,
Ik moet even van mij afschrijven want ik zit helemaal niet lekker in mijn vel. Ik ben nu zes maanden gestopt met de pil en de hormonale klachten lijken steeds erger te worden.
Ik heb enorm veel puistjes, een vette huid, veel roos en ben emotioneel in de war.
Nu weet ik dat het bij iedereen verschillend is maar hoe lang heeft het ontpillen bij jullie geduurd? En hebben jullie misschien tips om de hormonen weer in balans te krijgen? Of tips om de puistjes en roos te verminderen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Hé! Wat heftig dat je zo lichaam zo reageert op het stoppen met de pil.
Iedereen reageert er anders op, hoe frustrerend dit ook is.
Ik heb ook alle symptomen gehad die jij omschrijft toen ik stopte met de pil.
Het heeft gewoon tijd nodig. Blijf je huid goed verzorgen (niet te extreem natuurlijk), gezond eten en bewegen en besef dat het beter gaat worden met de tijd.
Alle hormonen moeten zich weer herstellen en dat kan wel tot een jaar duren.
Helaas dus geen gouden tip, maar besef dat het beter wordt na verloop van tijd.
Succes!
Je kunt het trouwens ook nog even bespreken met de huisarts, wellicht dat hij/zij nog tips voor je heeft
 
Ik kan alleen meepraten over de emotionele buien, wat bij mij helpt is erover praten en ontspannen met leuke dingen.

Voor de rest zou ik eens kijken naar je voedingspatroon met wat eet wissels en meer water kun je al een hoop verhelpen. Ik heb zelf veel aan vitaal van start- voor zwangerschap en kinderwens. Ik ga zelf alleen niet zo extreem als het boek adviseert, maar het is wel mijn basis leidraad.
 
@Lizzyfrizzy Bedankt voor je reactie! Het is al heel fijn om van me af te schrijven.
Hoe lang duurde het bij jou voordat het weer een beetje in balans was?
 
@TzozaR bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken. Ik heb inderdaad besloten om vanaf deze week wat extra te letten op wat ik eet en drink.
 
Ik heb ook precies gehad wat jij beschrijft. Uiteindelijk heeft het ruim 1,5 jaar geduurd voordat ik me meer ‘in balans’ voelde. Ik heb hulp gehad van een orthomoleculair therapeute (Kimberly Buiter), zij heeft geholpen met de EMB test, supplementen en eetwissels. Daarna ging het gauw beter.
 
Goeie vraag, dat weet ik niet precies aangezien ik halverwege het jaar dat ik gestopt was een schildklier ziekte kreeg (stoppen met de pil kan een uitlokker zijn geweest, maar dat is niet zeker). En toen was alles van slag dus durf het eerlijk gezegd niet te zeggen.
Ik heb wel eens gelezen dat je voor elk jaar dat je de pil geslikt hebt 1 maand ontpillen moet rekenen, maar geen idee in hoeverre dat klopt.
Nogmaals succes en goed dat je het van je afschrijft!
 
Terug
Bovenaan