HELP hulp nodig bij kerstdiner...

Hallo dames,

Even iets off topic!

2e kerstdag komen mijn zwager en schoonzus eten. We willen er iets gezelligs en bijzonders van maken alleen...een uitgebreid kerstdiner gaan staan koken met 2 kleine kids erbij zie ik dit keer niet zitten. Ik wil niet een hele dag in de keuken staan.
Ik heb wat dingetjes bedacht die lekker en haalbaar om te maken zijn alleen vraag ik me af of het wel een combi is.

Vooraf: mini carpacio
Tussen: gevulde champignons (met uitjes, old amsterdam geraspte kaas en kruidenboter)
Hoofd: rollade met (welke) saus, stoofpeertjes en gebakken aardappeltjes(met ui en knoflook)
Na: aardbeienmousse

Mijn twijfel zit hem in het hoofdgerecht. Rollade is een oerhollands gerecht en de carpacio is dat weer niet. Past dit wel bij elkaar? Welke saus zouden jullie erover doen om het beter bij elkaar te laten passen?

gr.Ing

Carpaccio past OVERAL bij, behalve bij zwangere vrouwen haha.......Daarnaast ben je volgens mij met de champignons ertussen de smaak van de carpaccio alweer deels kwijt dus brengt de rollade niet in de smaakverwarring mijns insziens!
Ik zou gaan voor een wat rode saus, een portsaus bv vooral in combi met de stoofpeertjes! Succes!

Groetjes Sas

Ik vind ook dat carpaccio overal bij past.

Een cranberrysaus is misschien ook wel heel lekker. Past ook goed bij stoofpeertjes en het vlees. Maar portsaus is ook jammie hoor!

Terug
Bovenaan