help hulpeloze vader : zwanger schap niet altijd een mooie tijd

A

Anoniem

Guest
goedendag ik zal me ff voorstellen stefano uit amsterdam 19 jaar

ik had 3 jaar lang een vriendin het laatste half  jaar hebben we het onveilig gedaan  4 maanden gelden zij ze me dat ze me dat ze meschien zwanger was ik heb der naar me huis laten komen test gedaan en positief volgende dag weer een test positief oke ze was dus zwanger ik was heel blij enzo we hebben ongeveer 2 maanden leuk er van genoten ze kwam bij me zorgde voor der hield der buik vast was een trotse vader 29 jan heb ik de echo gezien was zo trots
maar nu komt het een week na de echo eiste iemand anders het kind op een andere jongen zij dat hij de vader van het kind is en dat ze de echo ook bij hem is komen laten zien heb ik der gevraagd zij ze ja gaf toe  ze weet niet van wie ze zwanger is van mij of van die jongen
terwijl zij al die tijd tegen me zij dat het 100 % van mij is was al helemaal een trotse vader
dit kwam dus als een   harde klap aan
ik heb der gevraagd waneer heb je het laatste het bed met hem gedeeld maar ze werkt totaal niet mee en zegt dat ik maar moet wachten tot het kind geboren is .en als het van mij is dat ik me kind nooit zal mogen zien
ik kan niet al deze tijd in onzekerheid zitten ik word helemaal gek wil mezelf zelfs wat aan doen kan er niet meer tegen   .
wie heeft atvies voor mij want ik trek het niet meer

Hallo Stefano,

Wat een vervelende situatie, en dat is dan nog erg zacht uitgedrukt. Allereerst probeer rustig te blijven en er met iemand over te praten die goed kan luisteren. Je moet je ei en je frustraties kwijt en goed tot rust komen. Zo kun je niet helder nadenken. Praten met iemand lucht al vaak enorm op.

Het is een raar verhaal, eerst je vriendin die zegt dat je voor 100% zeker de vader bent en vervolgens mag je je kind (als het van jou blijkt te zijn) helemaal niet zien. Ik weet niet exact hoe het wettelijk gezien in elkaar steekt en welke stappen je moet/kunt ondernemen, maar je klinkt als een hele bezorgde en verantwoordelijke toekomstige papa en daar mag het kindje erg blij mee zijn. Ik zou je adviseren om eventueel maatschappelijk werk in te schakelen, zij kunnen je helpen met het nemen van bepaalde stappen of hier een goed advies over geven.

Heel veel sterkte met alles en kop op! Als het wél je kindje blijkt te zijn, dan heeft het een papa als jij hard nodig!

Groetjes, Mimi

Om er achter te komen wie de vader is, kun je na de geboorte, wettelijk een DNA test aanvragen via de rechter. Als dan blijkt dat jij de vader bent, kun jij om een omgangsregeling verzoeken, ook via de rechter. Je kunt hiervoor naar de rechtwinkel stappen en als zij je verder willen helpen, zul je een akte van onvermogen moeten hebben. Hiervoor moet je even navraag doen bij de gemeente van de plaats waar je woont.
Als jij de vader bent, zul je straks wel alimentatie moeten gaan betalen voor je kind.
Je hebt als vader ook rechten. De moeder kan niet zomaar beslissen dat jij je kind niet te zien zou krijgen. Als je een criminele of een andere foute achtergrond zou hebben, kan het zijn dat de rechter iets anders beslist ivm de veiligheid van moeder en kind. Maar ik krijg niet de indruk dat dat zou zou zijn.

Bespreek in ieder geval niets meer met haar (hoe minder zij weet van jouw plannen, hoe beter) maar ga bij de rechtwinkel praten.

Suc6.

Groetjes,

Annemiek, 40 weken en 1 dag

Niet dat ik je hier weg wil hebben hoor....integendeel, welkom aan alle mannen....probeer voor mannen in dezelfde situatie eens een vaderforum, ik weet dat er een zit op www.vaderschap.org  en als je het bij ons gezellig vindt....lekker blijven hoor, er zijn hier bijna nooit mannen helaas

Liefs Yvonne

Hoi Stefano,

Wat een rotsituatie zeg! Eerst helemaal blij en dan die onzekerheid. En natuurlijk dat je vriendin je niet trouw geweest is.
Tips heb ik helaas niet voor je, maar ik hoop dat het wel jouw kind is en dat je er met je vriendin goed uitkomt. Het kindje heeft niet om deze problemen gevraagd. Jij ook niet natuurlijk.
Heel veel sterkte!

greet

Hoi Stefano,

Je moet knokken hoor !, jij hebt ook rechten als man.
Mijn broer heeft precies hetzelfde mee gemaakt, maar was te afwachtend en te pasief naar mijn inziens. Hij heeft het eerst nog geprobeert via brieven naar haar toe, telefoontjes enz. Elke keer kreeg hij geen gehoor, ja afwijzende woorden, loop naar maan enz. Via via heeft hij gehoord dat zijn ex-vrouw een dochtertje gekregen had. HIj mocht geen foto zien, geen geboortekaartje enz.
Hij bleef het dus op de zachte manier proberen. Hij werd er echt heel verdrietig van, Het gevoel dat je niets kan. De iedeen om naar de rechter te stappen lagen er wel alleen heeft hij dat voor hem te lang uitgesteld, hij wilde het op een nette manier regellen. Tijdens het sporten heeft hij een hart aanval gehad. Hij heeft haar dochtertje dus  nooit gezien. Niet dat jou nu iets overkomt. Maar mijn tip is alleen, blijf knokken, niet te zachtaardig. Neem gelijk de officiele weg, dat heeft naar mijn inziens beter efect is uit mijn ervaring gebleken.

gr.Jiska

Terug
Bovenaan