hoi,
ik zit toch echt met een probleem,
eigenlyk niet ééntje van mezelf,..maar anderen..
wacht,ik leg het uit,
myn zoontje wordt drie eind oktober en eigenlyk praat hy nooit uit zichzelf
hy praat zyn 'rik-taaltje' en héél soms zit er een 'bekend' woord in maar verder onverstaanbaar!nu heb ik hem (vry gemakkelyk) tot tien leren tellen en dat gaat vlot,
hy kan ook mama-papa-moeke-vokke-bomma-bompa-petej(peter)en toodi(tante) zeggen by foto's die tegen de koelkast hangen (en buiten die twee laatste spreekt hy de ander perfekt uit!)maar buiten die woordjes alleen nog koek en verder niks!
en hy praat dus niet in zinnetjes of vraagt meestal door te wyzen (zelfs als ik doe alsof ik hem niet begryp blyft hy zwygen )
nu maak ik me zelf eigenlyk er niet druk over maar myn ouders!!!!!!!!!!!!
volgens myn moeder heeft hy gegarandeerd taalachterstand..
en volgens haar ligt dat aan waarschynlyk aan my,want "hy gaat ook niet naar de opvang he.."o ja, en zindelyk is hy ook nog niet,maar via myn stickersysteem
blyft hy al wel op het potje zitten...
dus komop met die verhalen over kinderen die niet praatten toen maar nu heel vlot
praten,want ik voel me alsmaar aangevallen!
groetjes,anne
ik zit toch echt met een probleem,
eigenlyk niet ééntje van mezelf,..maar anderen..
wacht,ik leg het uit,
myn zoontje wordt drie eind oktober en eigenlyk praat hy nooit uit zichzelf
hy praat zyn 'rik-taaltje' en héél soms zit er een 'bekend' woord in maar verder onverstaanbaar!nu heb ik hem (vry gemakkelyk) tot tien leren tellen en dat gaat vlot,
hy kan ook mama-papa-moeke-vokke-bomma-bompa-petej(peter)en toodi(tante) zeggen by foto's die tegen de koelkast hangen (en buiten die twee laatste spreekt hy de ander perfekt uit!)maar buiten die woordjes alleen nog koek en verder niks!
en hy praat dus niet in zinnetjes of vraagt meestal door te wyzen (zelfs als ik doe alsof ik hem niet begryp blyft hy zwygen )
nu maak ik me zelf eigenlyk er niet druk over maar myn ouders!!!!!!!!!!!!
volgens myn moeder heeft hy gegarandeerd taalachterstand..
en volgens haar ligt dat aan waarschynlyk aan my,want "hy gaat ook niet naar de opvang he.."o ja, en zindelyk is hy ook nog niet,maar via myn stickersysteem
blyft hy al wel op het potje zitten...
dus komop met die verhalen over kinderen die niet praatten toen maar nu heel vlot
praten,want ik voel me alsmaar aangevallen!
groetjes,anne