HELP Hyperventilatie en waterstofperoxide

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en nu ruim 25 weken zwanger van onze derde (34 jaar). Al sinds dat ik een een week of 16 ben, heb ik het stikbenauwd en dat wordt alleen maar erger. Zo erg zelfs dat ik deze week al drie hyperventilatie-aanvallen heb gehad en die vind ik doodeng.

Nu moet ik a.s. dinsdag naar het ziekenhuis voor een echo omdat mijn baarmoeder een hele maand voor ligt op groei. Ik ga er dus maar van uit dat mijn baarmoeder mijn longen in verdrukking brengt, maar dat helpt niets aan de benauwdheid. Ik ben net terug van de dierentuin en daar ging het ook al bijna mis. Hebben jullie tips en / of ervaring met hyperventilatie? Zo hou ik het niet vol.

Iets heel onbelangrijks nu. ik wil mijn haar een tijdelijk kleurtje geven en nu heb ik een spoeling die 24 wasbeurten houdbaar is, maar daar zit waterstofperoxide in en ik las zojuist in mijn zwangerschapsboek dat waterstofperoxide afgeraden wordt. Klopt dat, of is het een  beetje overdreven.....

Hoi,

Ik ben ook megabenauwd, de hele dag. Ik ben 23 weken zwanger van een tweeling, en mijn longen zijn aardig in de verdrukking. Ik doe het gewoon heel rustig aan, wat betreft hyperventilatie, daar zou je voor naar een fysiotherapeut kunnen gaan, en haar verven, ik verf mijn haar nooit, dus daar kan ik je ook al geen tips voor geven,

hoi,
 erg vervelend die benauwdheid maar heb er geen ervaring mee. maar over het verven van je haar kan ik je wel wat vertellen, ik verf me haar ook regelmatig en volgens mijn verloskundige kan dat absuluut geen kwaad ook niet als er waterstofperoxide in zit, ik hoop dat je hier wat aan hebt
groetjes marieke1984

of verven in het algemeen geen kwaad kan tijdens de zwnagerschap weet ik niet, maar als jij het zo benauwd hebt, dan zou ik die waterstofperoxide maar uit de weg gaan, want dat kan voor extra benauwdheid zorgen tijdens het verven.

Miep

Hoihoi,

Hier een 'gouweouwe'tip voor je hyperventilatie: Even in een zakje ademen! Het klinkt heel cliche, maar werkt wel goed.
Ik denk trouwens niet dat je hyperventilatie hebt doordat je baarmoeder groeit, aangezien hyperventilatie te maken heeft met een verkeerde manier van ademhalen. Als je er last van blijft houden zou ik toch even naar de huisarts gaan, die heeft vast nog wat tips voor je.
Succes,

Groetjes Rianne
29w zwanger van de tweede

Hoi,

Zelf heb ik astmatische bronchitus en ook vaak last van Hyperventilatie. Dit heb ik al jaren en nu ik wanger ben is het weer erger. Ik  kan het goed onder controle houden doordat ik mezelf afleid. Op het moment dat ik weer voel dat ik ga hyperventileren pak ik snel een boek of begin ik te praten tegen iemand (bellen) Bij mij helpt het goed...

Groetjes

Dank jullie voor de tips ( op beide fronten). Ik ben van de hyperventilatie gewoon enorm geschrokken, Nu ben ik niet zo'n type dat meteen naar het ziekenhuis rent en ben ik van mezelf juist totaal niet bang aangelegd. Ik begreep dat hyperventilatie tegenwoordig paniekaanval wordt genoemd. Wat nou niet zo positief klinkt. Is het dan toch paniek waardoor ik verkeerd ben gaan ademhalen? Ik geef toe dat ik heel bang ben voor een nieuwe aanval en het moeten happen naar adem, vanwege de benauwdheid helpt daar uiteraard niet bij. Inderdaad probeer ik als de benauwdheid heel erg is mijn gedachten af te leiden en dat helpt inderdaad, maar ik ben er wel heel erg op gefocused merk ik en dat is een heel vervelend gevoel.

Netje, ik ben heel benieuwd hoe jij ervoor zorgt dat je niet bang bent als zo'n aanval op komt zetten?

Groetjes,
Leonie

Terug
Bovenaan