Help Iemand advies???

A

Anoniem

Guest
Ik heb al een tijd zo een rugpijn dat ik er nu gewoon echt niet meer tegen kan. Ben al ander werk gaan doen, dus niet meer zo veel lopen en staan, maar ik heb het idee dat het helemaal niet helpt. Ook heb ik zo een steunband voor mijn rug gekocht. Dat helpt maar heel even en daarna begint het gewoon weer. Ik weet dat het zwangerschaps ischias is en dat er weinig aan te doen is, maar ik word hier echt gek van!!!!!!!!!!!!!
De tranen lopen soms over mijn wangen en soms kan ik me gewoon helemaal niet meer bewegen. Ik en ook mijn vriend, worden hier echt hopeloos van.

Dus als er iemand is die advies hierover heeft... ???

Veel liefs,

Danielle

hoi, er niet veel aan te doen maar wel minder te maken:

neem een paracetamol en ga of een eindje wandelen en zorg dta je houding goed is
of ga aan een trap hangen (wel veilig natuurlijk)
waarom: door de paracetamol maak je je spieren los en daoor t elopen kan alles dan weer op zn plek komen, zonder paracetamol is dat moeilijker omdat door de pijn je je spierenheel erg aanspant...
bij mij helpt dat heel erg   de HA kwam ermee en ik d8 benje gek ofzo? lopen??? aan de trapleuning hangen??? maar het is echt supe rnu als ik een pijnscheut heb doe ik dat en het gaat snelle rweg
gr brenda

Hoi,

Wat vervelend die rugpijn. Belangrijk is inderdaad blijven bewegen en lopen is daar het beste voor. Met je armen zwaaien tijdens het lopen zorgt ervoor dat je rechter op loopt. Het is prima om soms even te gaan liggen maar zorg voor afwisseling. Op de bank hangen is heel slecht, ga dan rechtop zitten met een kussen in je rug.
Het is en blijft vervelend en probeer goed naar je lijf te luisteren. Ik merkte dat ik overbelast met het werken was en dat mijn lijf op die manier aangaf dat ik moest kappen. Succes.

hoi,
ik heb het zelfde, nu al zo'n 7 maanden, nog een maand te gaan voor de bavalling...
niks helpt, en alleen liggen kan ik langer dan een half uur volhouden. ik ben altijd erg voorzichting met paracetamol nu ik zwanger ben, maar ik kan me voorstellen dat die eerste tip wel helpt...
mijn man heeft van de week iets heel liefs gedaan, en voor mijn verjaardag een dagje kuuroord gegeven. daar zijn we met zijn tweetjes heen geweest, en werden de hele dag verwend. daar hadden ze een (warm!) zwembad, een wirlpool en nog meer lekkere verwennerijen en massages. wij zijn allebij niet zo van die kuuroordmensen, en dit was voor mij de eerste keer. maar ik moet toegeven dat ik die dag even veel minder last van mijn rug had. lekker gewichtloos in warm water drijven... dan deed bewegen ook opeens veel minder pijn!   zeker een aanrader als je het je kan veroorloven. (wij eigenlijk niet, vandaar dat het een verjaardag- en kerstkado ineen was)
verder kan ik je aanbevelen met een warme kruik tegen je rug te gaan liggen of lekker in een luie stoel in een goede houding ook met een kruik tegen je rug. dat helpt ook om je spieren te ontpannen.
verder is het vrees ik gewoon de tijd uitzitten... hou voor ogen waar je het voor doet, dan kom je deze maanden wel door...

groetjes, sil (37 wk zwanger van de tweede)

Terug
Bovenaan