Help, iemand een idee?!

<p>Hai allemaal.</p><p> </p><p>Ik heb een vraagje, en hoop dat iemand mij kan helpen.</p><p>Ik heb een dochtertje van nu 7 weken oud en geef haar borstvoeding. Ze heeft een beetje een moeilijke start gehad met veel spugen en weinig aankomen. Hiervoor hebben we een week in het ziekenhuis gelegen de eerste week. Nu was er bij het consultatiebureau gezegd tijdens de eerste controle met 4 weken dat ze goed groeit. Ze was 300 gram aangekomen in 16 dagen. Het consultatiebureau vind dit prima. Nu was ik gister bij de lactatiekundige en was ze weer zo'n 300 gram aangekomen in 2 weken, maar zij zei weer dat ze vond dat ze veel te weinig aankomt. De lactatiekundige wilt namelijk 200 gram tot 300 per week zien terwijl het consultatiebureau zegt 300 per 2 weken is voldoende.</p><p>Nu maakt dit me erg onzeker, want wie heeft nu gelijk? Als de lactatiekundige gelijk heeft betekend het dat ze te weinig voeding binnen krijgt en ik misschien wel over moet op flesvoeding, en als het consultatiebureau gelijk heeft betekend het dat ik niks hoef te veranderen.</p><p>Heeft iemand hier misschien ervaring mee, of weet iemand wat goed is bij borstvoeding?</p><p>Ze zit nu 558 gram boven haar geboortegewicht, en het consultatiebureau vind dit voldoende.</p><p> </p> 
 
Heeft ze ongeveer 5 natte luiers per dag? Dan krijgt ze genoeg binnen en zou ik me geen zorgen maken.
Je zou ook naar haar groeicurve kunnen kijken. Volgt ze netjes haar eigen lijntje? Mogelijk ligt haar gewicht lager dan het gemiddelde, maar het gaat om haar groei. Loopt het lijntje ongeveer even stijl, dan groeit ze goed op haar eigen tempo.
Is ze daarnaast gewoon een vrolijke baby? Geniet ervan!
Mijn ervaring met lactatiekundige is dat ze heel erg op details blijven hangen, alsof elk kind hetzelfde ontwikkelt. Mijn zoon is ook niet gemiddeld, maar is wel een gezonde vrolijke baby. Het consultatiebureau is daar wat meer relaxt in. 
 
Heeft ze ongeveer 5 natte luiers per dag? Dan krijgt ze genoeg binnen en zou ik me geen zorgen maken.
Je zou ook naar haar groeicurve kunnen kijken. Volgt ze netjes haar eigen lijntje? Mogelijk ligt haar gewicht lager dan het gemiddelde, maar het gaat om haar groei. Loopt het lijntje ongeveer even stijl, dan groeit ze goed op haar eigen tempo.
Is ze daarnaast gewoon een vrolijke baby? Geniet ervan!
Mijn ervaring met lactatiekundige is dat ze heel erg op details blijven hangen, alsof elk kind hetzelfde ontwikkelt. Mijn zoon is ook niet gemiddeld, maar is wel een gezonde vrolijke baby. Het consultatiebureau is daar wat meer relaxt in. 
 
Mijn zoontje is ook 7 weken en komt gemiddeld maar 100 gram per week aan met bv. Ik maakte mij ook wat zorgen, maar de kinderarts niet, omdat hij goede plasluiers heeft en zelf om voeding vraagt. Hij volgt inderdaad zijn eigen curve. 
Ik zou dus als ik jou was mij niet zo'n zorgen maken en zelf kijken naar je baby en daar op vertrouwen. Lactatiekundige en consultatiebureau zien jou en je baby maar even. Jij bent veel meer bij haar! 
 
Laat je niet te veel gek maken door wat "normaal" is volgens "experts" :) Deze mensen hebben ook hun persoonlijke mening die een rol speelt in hun advies, maar elke baby is nu eenmaal anders. Als je een tevreden baby hebt, die goed plast en niet afvalt, zal het wel goed komen hoor.
 
Terug
Bovenaan