HELP iemand erv. mer ORS ??

Hoi, ik weet dat het op zondag altijd rustig is op 't forum maar je weet nooit....
Mike heeft al een paar dagen diarree en overgeven dus kreeg ik het advies van de huisarts om ors te geven , maar hij nam een slokje,trok een heel vies gezicht en weigerd nu ook maar 1 slok te nemen!! Dus vraag ik me af of je er ook een scheutje limonade of roosvicee in mag gooien???? En hij mag het toch gewoon uit een flesje???
Gr. Syl en Mike(26/07/07)

Hoihoi,

Marissa heeft een tijd geleden ook ors moeten drinken. Het mag inderdaad gewoon uit een flesje maar mag officieel niet aangelengd worden. Wij boden Marissa de hele dag slokjes aan en dan ging het gewoon op. Maar we hebben wel een makkelijke dochter. Ik zou dus proberen om hem steeds iets aan te bieden en er voor te zorgen dat hij altijd zijn fles kan pakken als hij dorst heeft. Succes ermee

groetjes Linda

He lin, bedankt voor je reactie!!
ik probeer het wel gewoon af en toe maar vannacht heeft ie niet gespuugd en geen diarree meer gehad en hij heeft net een flesje limo en pap gehad en het blijft erin...eindelijk!!!!Dus zo nodig is het nu denk niet meer.Gelukkig,wat voel je je als moeder ongelukkig als je kind ziek is zeg!!!!!!!!
Syl.

Je voelt je inderdaad erg machteloos als je kleintje zo ziek is. Gelukkig heeft hij niet meer gespuugd en lijkt alles er goed in te blijven. Ik weet natuurlijk niet of je het al gedaan hebt maar als Marissa diarree heeft dan hebben we standaard roosvicee stop in huis, ze krijgt dan banaan en droge koekjes. Dit zijn alle natuurlijke producten die kunnen helpen. Ik hoop dat het goed blijft gaan met je kleine man

groetjes Linda

Hoi,

ik wil toch nog even reageren. Wij hebben helaas redelijk ervaring met ORS. Maaike heeft vorig jaar in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdrogingsverschijnselen. In het ziekenhuis is mij door de kinderarts verteld dat je de ORS niet mag aanlengen met diksap of roosvicee maar wat zij daar altijd doen is het aanlegen met Diaran. Dit is een middel dat alleen was smaak meegeeft en verder geen suikers bevat. Dit staat bij ons bij de zonnatura in het schap van de supermarkt.

ORS is inderdaad redelijk bitter en de meeste kleine babys en kinderen willen het niet gewoon drinken. Je kunt ook beter steeds een klein beetje geven dan in een keer een heleboel.
Verder kreeg ik het advies om gewone bisquits en beschuit te geven. Geen fruit want dat stimuleerd het spugen.

Groetjes
Inge

Heej,

Idd heel erg vervelend dat ie niet wilt drinken, maar toen mijn kleine het niet wilde drinken heb ik zelf eens even geproeft...Het is ook echt niet te drinken!!!
Wij zouden het zelf al met een vies gezicht op drinken laat staan zo een kleine die niet snapt dat het voor zijn eigen goed is...
Mijn zoontje wilde toen gelukkig wel gewoon normaal roosvicee drinken dus toen heb ik dat maar gedaan, beter dan niks...En anders idd die roosvicee stop etc proberen, ik kan het me helemaal voorstellen dat ze die vieze ors niet opdrinken hoor!!

Veel beterschap!!

Hoi,

Het is gelukkig al weer een hele poos geleden dat we het nodig hebben gehad, maar wist je dat er veel verschillende smaken ORS zijn? Ik zal eerlijk zeggen dat het vies blijft door de 'dikkige' bijsmaak, maar er is één soort die er hier nog wel in ging (bij Eva, zo'n 4 jaar geleden):

Te koop bij de apotheek en het heeft een vruchtensmaak....

Succes!
Karin

Terug
Bovenaan