help iemand hier ook ervaring mee??

hallo

Ik ben diana en heb een dochtertje van 5 weken met een vermoedelijke koemelk allergie.
nu ben ik in overleg met het CB over gestapt op pepti voeding.
nu mijn vragen .
sinds we zijn overgestapt nu 2 dagen heeft mijn dochtertje nog maar een keer een klein beetje gepoept??
ook heb ik het idee dat de rode huid en de vlekjes erger worden??
en ik vind dat ze veel moeite heeft met boeren ze werkt veel harder om te boeren en boert minder als met de normale voeding??
is er iemand die ook zulke ervaring heeft met pepti voeding bv.
iemand trouwens misschien tips voor het poepen of beter boeren???

groetjes diana en merel
 
quote: cardia schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2006 09:21:11'));

hallo

Ik ben diana en heb een dochtertje van 5 weken met een vermoedelijke koemelk allergie.
nu ben ik in overleg met het CB over gestapt op pepti voeding.
nu mijn vragen .
sinds we zijn overgestapt nu 2 dagen heeft mijn dochtertje nog maar een keer een klein beetje gepoept??
ook heb ik het idee dat de rode huid en de vlekjes erger worden??
en ik vind dat ze veel moeite heeft met boeren ze werkt veel harder om te boeren en boert minder als met de normale voeding??
is er iemand die ook zulke ervaring heeft met pepti voeding bv.
iemand trouwens misschien tips voor het poepen of beter boeren???

groetjes diana en merel

Hoi Diana,

Danique had op die leeftijd ook moeite met poepen, op advies van de kinderarts in het ziekenhuis deden we een theelepel maisolie door de voeding. dat hielp prima!!
Danique had ook altijd moeite om te boeren, echt tips heb ik niet voor je, ja geduld hebben en kloppen/ wrijven over het ruggetje. Na 3 maand boerde ze wel gelijk.

Koemelkallergie heeft Danique niet, heb ik laten onderzoeken in het ziekenhuis, nemen ze wat bloed af. Als je dit laat doen let er dan wel op dat ze het niet uit een vinger knijpen maar uit de hiel....onze kleine meid heeft 2 maanden met een vinger met blaren en korsten gelopen......

Succes

Maaike mama van Danique 15-02-2005
 
hallo

mijn jongens hebben dus ook koemelkallergie, ze hebben dan geen pepti maar nutramigen, tegen andere konden ze niet tegen.
na 2-3 dagen merkte wij echt al een beetje verschil. sander kon van de andere voeding ook juist niet poepen en boeren, hij had dan een heel opgezet buikje en schreeuwen maar, na een paar dagen zijn we dus overgetapt naar de nutramigen, we zagen hem steeds meer ontspannen. en steeds vrolijker worden.
maar ja ieder kind is weer anders.

dus bij ons (wij hadden friso) werkte dat niet, maar wel de nutramigen 1 met lgg.
groetjes manuela (mama van esther 2-12-2003 en dennis en sander 17-10-2005)
 
Hoi,

Huub heeft ook een koemelkallergie hij is nu bijna 8 maanden en heeft nu Peptie 2.
Voorheen kreeg hij Nutramigen omdat hij bij Pepti 1 ook niet zo goed kon poepen.
Dus ligt het misschien aan de voeding. Ik kon vrijwel meteen naar een dietiste met Huub die kan je dan Nutramigen voorschrijven.
Of zij/hij heeft misschien ander tips voor je. Ik zou daar toch even over informeren.
Krijg je je voeding vergoed??
Dat is wel een tip om dat na te vragen.
Wij hebben de vergoeding aangevraagd via het CB.
Huub krijgt nu Pepti 2 en dat gaat goed, samen met het dieet wat hij nu volgt gaat het eigenlijk wel goed met hem.
Het is een goede eter, het is wel fijn als je goed advies krijgt vooral in het begin met de voeding.
je krijgt een heel ander kindje als je de goede voeding te pakken hebt.      

Succes ermee.

Groetjes Brenda    


 
Terug
Bovenaan