Help, iets verkeerd gegeten?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vandaag was ik bij mijn schoonouders op bezoek en heb ik een koekje gegeten bij mijn koffie. Achteraf zag ik op de verpakking dat er ei in zat. Het waren verse bokkenpootjes uit de supermarkt. Ze zijn wel nog goed tot in maart dus mag ik er dan van uit gaan dat het geen rauwe eieren zijn die gebruikt worden? Iemand die hier meer over weet? Ik eet normaal niet echt taarten of gebak uit de winkel. </p><p>Bedankt! </p>
 
Bokkepootjes worden gewoon afgebakken toch, dus dan kan het sowieso geen kwaad meer. En anders is de kans zoooo klein dat je er ziek van word, al helemaal omdat het maar 1 koekje is. Ik eet ook gewoon bokkepootjes hoor?
 
Dankjewel alvast.
Het helpt mij in ieder geval relativeren :) Het is zo belachelijk dat ik ineens alles in twijfel begin te trekken. Het was inderdaad één koekje en ik zou denken dat het wellicht geen rauw ei kan zijn als het nog 3 weken houdbaar is... maar gevoelsmatig kan ik nogal snel panikeren. Zeker omdat ik zo goed oplet met alles wat ik eet, maar ja af en toe heb je dan toch zo een moment dat je begint te twijfelen...
 
 
Nee, niks aan de hand hoor! Voor mij scheelde het trouwens ook behoorlijk om te weten waarom bepaalde voedingsmiddelen niet mochten.  
Rauw vlees daar kán bijvoorbeeld een vervelende bacterie inzitten met nare gevolgen voor het kindje. Rauw ei wordt voor gewaarschuwd vanwege salmonella, dat komt overigens zelden meer voor en heeft geen directe gevolgen voor je kindje. Je kan alleen goed ziek worden en eventueel koorts krijgen, en dat is zeker in het begin niet echt wenselijk. 
Ik was super streng hoor qua opletten met eten maar dit stelde me wel gerust :) 
 
Nog een tip om je voeding te kunnen controleren; de app zwangerhap van het voedingscentrum is erg handig!

Deze geeft aan per categorie eten aan wat je wel / niet mag eten, bij welke voeding je gewoon op moet letten qua niet te veel van mag eten of liever niet gebruiken.

Ook zit er een zoekfunctie in. En door verwijzing naar een aantal habdige artikelen mbt voeding en tips tegen misselijkheid etc. Zelf heb ik hier tijdens de zwangerschap veel aan gehad???
 
Terug
Bovenaan