Wie o wie herkent dit? Sinds januari ben ik voor het eerst moeder. Ik heb er moeite mee als mijn schoonmoeder die 2 dagen oppast knuffelt met de kleine als ik erbij ben. Ik moet mijn moeder-zijn al delen met haar en dan wil ik niet in mijn vrije tijd daarin delen. Ik verga van de jaloersigheid, heb zelfs regelmatig ruzie met mijn man hierover. Ik word er zelf gek van. Ik weet dat ik het moet accepteren maar voel me doodongelukkig wanneer ik in mijn vrije tijd met haar en mijn baby ergens ben en zij heeft de kleine dan op schoot. Ze knuffelt en maakt plezier met de kleine en dan denk ik: Ik wil dat doen. Ik moet hem al 3 dagen missen. Het grootste probleem is dat wanneer de kleine mopperig wordt en ik zeg dat die in de box moet ze rustig nog even gaat lopen. En ook als het huilen geblazen is wil zij hem troosten terwijl ik en mijn man er zijn. Dat wil ik dus niet en dat hebben we haar ook al duidelijk gemaakt maar het helpt niets. Ze wil de kleine zo graag vasthouden en bemoederen ook op de momenten dat wij er bij zijn. Dat vind ik dus te ver gaan. Ik heb er geen moeite mee wanneer ik de kleine wegbreng voor mijn werk en ophaal na mijn werk. Ik weet dat verder het oppassen goed gaat en voel me daar ook goed bij. Totdat we weer samen zijn tijdens visites. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Wie herkent dit en kan me vertellen hoe ik hiermee om moet gaan?
groetjes Mamsy
groetjes Mamsy