Help, ik ben zo moe.

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn zoontje van 10 1/2 maand is een hele slechte slaper. Hij slaapt overdag niet veel ('s morgens van 10 tot 12 uur), maar 's nachts ook niet.
En dat slechte slapen van 's nachts begint mij nu toch echt op te breken.
Toen ik nog borstvoeding gaf, was het makkelijker. Hij werd wakker, effe voeden en we lagen beiden weer binnen een kwartier te slapen.
Maar ik heb noodgedwongen moeten stoppen met de borstvoeding helaas.
En nu ben ik soms wel eens een dik half uur bezig met troosten. En laten huilen is geen optie, voor hem niet en voor ons niet. Het werkt ook niet bij hem. En een kindje huilt niet voor niets, vind ik.
De laatste tijd wordt hij zo'n 4 á 5 keer wakker vanaf het moment dat hij in bed ligt (hij ligt er om 19 uur in).
Ik ben nu dus zo vermoeid. Ik weet het echt effe niet meer.
Gelukkig geniet ik enorm van mijn mooie mannetje, maar af en toe staat het huilen me nader dan het lachen.

Het kan nu ook wel te maken hebben met tandjes die door moeten komen. Hij kwijlt heel erg en heeft heel veel (goede stinkende) poepluiers.
Hij heeft al 6 tandjes en bij die heeft hij bijna geen last gehad, alleen wat extra poepluiers.
Overdag merk ik ook weinig aan hem, hij is lekker vrolijk. En hij valt ook makkelijk in slaap om 19 uur. Maar daarna begint de ellende.

Niet dat ik om tips vraag, maar ik moest mijn verhaal effe kwijt.

xx Nicole

Ik leef helemaal met je mee, hoor..Niks ergers dan slaapgebrek en overdag ook nog de boel draaiende te houden.
Kun je niet even iemand te oppassen vragen, dat je overdag even kan bijslapen? Ook al is het maar 1 keer in de week, dan kun je er toch even beter tegen.
Heb je al eens een badje geprobeert voor het slapen? Bij ons werkt dat super, en wat ik ook doe is een paracetamolsuppje geven en Dentinox en Chamodent.
Pas er wel op dat het heen gewoonte word, hoor, want hij weet nu zeker dat jullie komen en hem uit bed halen om te troosten. Ik heb de methode toegepast om wanneer hij huilt wel naar hen toe te gaan maar niks te zeggen, hem de speen weer te geven en weg te gaan en wanneer hij dan weer huilt het opnieuw te doen net zolang tot hij weer sliep.
Ik geef je mijn tips, misschien kun je er wat mee...

Sterkte en pas goed op jezelf!

Groetjes, vonneg

Moeilijk hoor. Lijkt me vreselijk. Onze knul (19 maanden) huilt 's nachts wel eens in zijn slaap. En meestal draai ik me dan om en slaap weer verder. Naar hem toe gaan heeft geen zin, omdat het in zijn slaap gebeurd en als we bij hem komen dan zet ie hetecht op een brullen, en dan is het eigenlijk alleen nog maar erger. mijn man slaapt tegenwoordig met oordoppen. Mara als je er zelf echt slaapgebrek door krijgt dan is dat echt helemala niet fijn meer.

Omdat je geen tips wil, alleen maar de woorden dat ik met je meeleef, en hoop dat het snel verbeterd.

Succes
Miep

Hallo Nicole,
Hier hebben we hetzelfde probleem. Amber slaapt sinds 2 1/2 week niet meer door. Ze wordt oevrstuur huilend wakker, soms 's avonds laat en vaak 's nachts. Het tijdstip wisselt, maar we zijn al gauw 1 uur met haar bezig. Laten liggen is geen optie, ze raakt alleen maar meer over haar toeren.  En wij slapen dan ook niet, bovendien willen we graag dat onze zoon van 2 door slaapt. Een van ons gaat dan naar beneden, zodat de ander door kan slapen. Dan kijken we tv en verder geen licht aan. Soms is ze eerst heel wakker, soms is ze snel weer rustig. Het enige dat helpt is haar op  een arm  te nemen, dan vlijt ze haar hoofdje zo in je nek. Na een tijdje denk je dat ze slaapt en leg je haar weg. Dan begint het hele circus weer van voren af aan... Andere keren lukt het snel om haar weg te leggen. We hebben ook geprobeerd haar tussen ons in te leggen, bij onze zoon hielp dat wel als hij niet lekker was. Maar dat vindt ze helemaal niks! Dus dan maar weer met haar lopen. We denken dat het verlatings/scheidingsangst is, het is in ieder geval geen dorst, honger maar het kan ook pijn zijn. Misschien tandjes, maar daar heeft ze meestal op een andere manier last van. Ze krijgt trouwens geen melk ofzo. Speentje wil ze niet, eigenlijk vindt ze alleen troost bij een van ons.
Amber is trouwens een moeilijke slaper van jongs af aan. Alleen de nachten gingen heel snel heel goed. Daar waren we altijd zo blij mee. We hebben de hoop dat deze fase net zo plotseling stopt als dat ie gekomen is...
Nu ik zie dat jouw zoontje dezelfde leeftijd heeft denk ik gewoon dat het erbij hoort.
Sterkte,
Sonja (mama van Amber 09-01-07)

Bedankt voor jullie reacties.
Het slapen is nog steeds niet echt super, maar ik ben in ieder geval geen uren meer bezig.
Hij wordt wakker, begint te huilen, even troosten en gaat weer slapen.

Een vriendin van mij had ook "probleempjes" met haar zoontje en een andere vriendin met haar dochtertje. Een kennis van hen kon aan de hand van een plattegrond van het huis en een foto van de kindjes nagaan wat er "mis" was.
Ik heb de plattegrond van ons huis naar hem opgestuurd en waarschijnlijk ligt het aan wateraders/aardestralen.
Hopelijk hoor ik snel van die man.

Hopelijk kan ik  met een simpele oplossing iets veranderen zodat mijn zoontje dan beter gaat slapen. Ben benieuwd.
Ach ja, voor zijn 18e slaapt hij heus wel door....haha.

xx Nicole

Terug
Bovenaan