Help.... ik ben zwanger!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, Ik ben hier voor het eerst vandaag, en lees al jullie blije berichten. Allereerst allemaal heel erg gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik ben vandaag 13 weken en 1 dag zwanger, en heb al 2 echo's gehad. Alles gaat heel erg goed volgens de gyneacoloog. Alleen heb ik zelf veel moeite om aan het idee te wennen. Ik begrijp het zelf ook niet. Ben wel erg blij natuurlijk, en wil het ook heel graag, maar het is net of het  nog niet helemaal tot me doordringt. Vind dit erg moeilijk te bevatten  allemaal. Het was ook niet gepland, mischien dat het daardoor langer duurd... Wie heeft dit ook gehad???? Of ben ik echt de enige???

Groetjes Nathalie

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En 1984 is je geboortejaar? Leuk hoor, een jonge moeder!
Veel plezier in je zwangerschap! En daarna natuurlijk!

Hai Nathalie!

Leuk dat je zwanger bent! Ik ben zelf mama van een prachtige meid van
bijna 1 jaar. Ik was 19 toen ik haar kreeg, en ook zij was niet
gepland. Het duurde ook wel even voor het tot me doordrong dat ik ECHT
mama werd.

Nu ben ik (denk ik) zwanger van nummer 2 en hartstikke blij.

Als je vragen hebt over hoe en wat, dan kan je die altijd stellen hoor. Zeker aan mij, weet een beetje wat je doormaakt ;)

Lynn

Hey Lynn, dank je wel voor je berichtje. Duurde het bij jou ook zooooo lang??? nou ja ik hoop dat de moeder gevoelens vanzelf gaan komen hoor!!!! Maar jij bent dus zwanger van je tweede!!! gefeliciteerd. Ik hoop dat je een goeie zwangerschap krijgt. Bij mij gaat het tot nu toe prima, maar een paar keer misselijk geweest dus ik mag niet klagen. Ben alleen wel erg moe, maar dat schijnt normaal te zijn. Heb jij veel last van kwaaltjes dan?? nou hoop het niet voor je.. Vind het echt erg leuk om met andere zwangere jonge mensen in contact te komen, want er is verder niemand in mijn omgeving waar ik er echt mee over kan praten..

Groetjes nathalie

Ik was er wel meteen heel blij mee want wilde altijd al kinderen, maar
dat besef duurde even. Als je verder wil babbelen voeg me dan maar toe
op msn:

ratterytph@hotmail.com

Groetjes,

Lynn

Hoi Nathalie,
Een jonge moeder zijn is een vak appart lijkt het wel. Het is een speciale groep waar je bijhoort want de moeders die  op latere leeftijd  zijn begonnen aan kinderen willen je niet altijd begrijpen. Die willen nog weleens erg belerend zijn en je vertellen hoe je met je kinderen om moet gaan terwijl ze zelf kinderen hebben die net zou oud zijn als die van jou,  die moeders hebben dus net zoveel ervaring als jij maar omdat jij veel jonger  bent denken ze ( en dat gebeurd niet eens altijd bewust hoor ) dat ze het allemaal beter weten. Maar dat zul je zelf misschien nog wel gaan merken. Niets van aantrekken hoor!  Het kan soms moeilijk zijn om het te  negeren want sommige uitspraken kunnen harder overkomen op jou dan dat ze bedoeld zijn.  Ik weet er alles van!
Maar geniet van je zwangerschap want het is een hele mooie en speciale tijd die komen gaat! Kinderen krijgen is een prachtig iets!

Ik moet me aansluiten bij wat Lin zegt! De reacties die ik wel niet heb
gehad over hoe ik mijn dochter aanlegde bij het borstvoeding
geven   (advies van de kraamzorg), dat ik haar warmer aan moest
kleden, dat ik haar koeler aan moest kleden, dat ik haar meer op de
grond moest leggen, dat ik haar meer in de box moest leggen, dat het te
koud was om naar buiten te gaan, dat ik niet genoeg met haar naar
buiten ging, dat ze te laat ging slapen....

Maar ach... Het is al dat gezeur best waard hoor

Lynn

hoi hoi
gefeliciteerd met je zwangerschap!!!ik weet hoe je jou voelt,overrompeld!!!
ik was zelf 21 toen ik ben bevallen van eem mooie dochter die ook niet gepland was.
schijnbaar heft de pil niet zoveel werking bij mij want 3van mijn kids zijn dwars door de pil heen gegaan.ik had er in het begin ook erg veel moeite mee en vooral na de bevalling moest ik echt een ritme erin krijgen.nu ben ik zwanger van de 5e en ik ben er dus echt wel aan gewend.het is logisch dat je jou zo voelt hoor maar wees niet bang het komt allemaal goed.
succes en een hele fijne zwangerschap.
liefs sil

Terug
Bovenaan