<p>Het is een lang verhaal dus hou je vast. Vanaf het begin is mijn zwangerschap heel raar verlopen. Vanaf de eerste echo á 6 weken dachten de artsen dat ik een miskraam zou krijgen. Week 7 ze zien een tweede zak, maar geen kindje (dus geen miskraam). Week 8 ze zien een kindje in de 'gezonde zak' en een kindje in een geklapte tweede zak zonder hartslag en liep twee weken achter op het andere vruchtje. Al deze eerste echo's waren in een internationaal ziekenhuis in het buitenland. Door zorgen ben ik naar Nederland teruggekomen en heb een echo aangevraagd. week 9 echo gehad intern en gaf de verloskundige aan zonder goed te kijken: dit is een verdwijnende tweeling, maar kom toch maar terug over twee weken dan gaan we kijken of het weg is. Week 11 vanaf de buik niks te zien behalve een rand van een tweede zak en werd gezegd dat er onmogelijk een kindje achter kon zitten. Dus loslaten maar.... Vervolgens heb ik week 12 pretecho want we willen graag zien of er toch een kindje zich kan schuilhouden achter mijn eerste kindje. Tijdens de echo word alles opgenomen. Tijdens de echo waren er duidelijk meer randen van de zak te zien dan ooit daarvoor, maar tijdens de echo geen tweede kindje. Later thuis ging ik toch nog nakijken. steeds de echo stopzetten en kijken of er toch iets te zien is in de tweede zak. En wonder boven wonder ik zie iets.. op meerdere momenten van de echo hetzelfde beeld..... een duidelijk tweede en ontwikkeld vruchtje van zo ongeveer 10 weken groot en ook meer ontwikkeld. Kan het dan toch waar zijn!? De locatie van het tweede vruchtje zit duidelijk achter de placenta van het grotere kindje. Wat moet ik nu doen!? Toch terug naar VK. Want als dit kindje wel doorgroeit maar niet gezond is kan het problemen veroorzaken voor het 'gezonde kindje'. Daarom loop je meestal bij een gynaecoloog bij een tweeling. Kan een vruchtje doorgroeien wat geen hartslag heeft? Maar als het wel gezond is wil ik ook graag dat dit erkend word, maar is het beter om gewoon te wachten.... ik heb over twee weken weer een pretecho.</p><p>Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en of jullie adviezen voor mij hebben. Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe ik een foto kan plaatsen, dan kan ik jullie laten zien wat ik bedoel. Alvast bedankt.</p>