help ik heb een probleemhallo dames,

hallo dames,

wat gaat dat toch snel met onze "kleintje" thomas is nu bijna 6 maanden. en als je ziet wat dan ineens verandert qua eten maar ook hu eigen ontwikkeling. dan heb je zoiets van. ik had een baby en nu is het al een mensje. wat razend snel gaat. hier heeft mijn probleem ook mee te maken.

Thomas is nu bijna 6 maanden en is nu 72cm en weegt 8490 gram. Dus al een hele vent, al zou je dat gewicht er niet echt achteruit halen na zijn groeispurt lijkt hij wat mager.
maar in de lengte zit het probleem. hij is eigenlijk te groot voor de maxi-cosi. niet alleen z'n voeten steken uit maar ook zijn koppie komt erbovenuit. en als ik zo schuif dat het nog net past dan heb ik het probleem als hij in de auto zit gaat hij zich afzetten met zijn voeten en dan steekt hij helemaal boven de maxi-cosi uit.
ik probeer hem al altijd zo te zetten dat hij zich niet te veel kan afzetten. maar dat manneke zit niet stil qua ontwikkeling. en vind het heel leuk om zich zo bezig te houden.

nou zei een moeder op het bureau vandaag. dat ik kon proberen om hem kleine stukjes in de grote autostoel te gaan zetten. zodat hij eraan went ( meer indrukken andere houding) en alleen bij lange ritten de maxi-cosi te gebruiken.

heeft iemand van jullie hier ervaring in, want ik kan nog wel even rekken maar dan hebben we het echt over enkele weken echt geen maanden meer.

groetjes Desiree

 
Hoi Deesje,

Tegen ons is bij de eerste verteld dat baby's in de buggy en/of autostoeltje mogen wanneer ze zelf ongeveer kunnen zitten. Niet dat ze niet meer mogen omvallen, maar wanneer ze redelijk stevig op je schoot kunnen zitten. Dit zou zijn, omdat dan hun ruggetjes sterker geworden zijn. Mijn dochtertje is volgende week 6 maanden en dit begint echt al goede vormen aan te nemen. Ze past nu nog in de MaxiCosi maar dat zal niet lang meer duren. Begin juni gaan we met de auto op vakantie en dan gaat ze denk ik wel wel al in de autostoel, ze is dan bijna 8 maanden. Er staat ongeveer 9 kilo voor een gewone autostoel, en dat is jouw kindje toch bijna? Probeer het eens, hij vindt het vast geweldig! Succes!

Groet,

Anouk
 
Hoi Desiree,

Je hebt een flink ventje......leuk hoor.
Jou probleem ken ik niet. Bij mij juist het tegenovergestelde. Mijn kinderen konden tot 1 jaar en zelfs eigelijk wel langer qua gewicht en zelfs qua lengte ook nog in maxicosi

Maar je kunt ook al een grote stoel nemen die ook geschikt is voor baby's (groep 0 =   tot 9kg volgens mij) en voor dreumesen (groep I = 9 t/m 18kg) en die grote stoel moet je dan in het begin nog achterstevoren neerzetten net zoals een maxicosi totdat het kind goed kan zitten......)
groetjes Chantal
 
Hoi Deesje,

Lastig, om goed advies te geven... Ik lees hier nu alweer drie andere adviezen dan die ik hier in de omgeving hoor... Tegen mij is altijd gezegd dat je kindje in de grote stoel (groep 1) mag als hij een centimeter of twee, drie met zijn hoofdje boven de maxi-cosi uitsteekt. Zijn beentjes zou niet veel uitmaken, als zijn hoofdje maar zo'n stukje uitsteekt.

Ook heb ik gelezen (in de handleiding van de Romer King) dat je zo'n grote stoel NIET tegen de rijrichting in moet plaatsen, dus misschien moet je dat even navragen wanneer je er eentje aan gaat schaffen.

Over de stevigheid van het ruggetje heb ik, wanneer het gaat over het gebruik van een autostoel, nooit iets gehoord...

Dus... Ik kan je niks zinnigs zeggen, alleen dat je je misschien maar goed moet laten adviseren door iemand die er echt verstand van heeft...

Succes ermee!

Groetjes Ottie
 
Hallo Desiree,

Ik heb een dochter 5.5 maand maar als we haar gingen vervoeren in de maxicosi zette ze het alleen maar op het krijssen. Dus nu sinds ruim een maand gebruiken wij de autostoel die is bestemd voor baby vanaf het begin want deze kan je in de  maxicosi stand zetten nou toen we dat hoorde hebben we dat meteen gedaan en ze nu geniet ze volop want ze kan ons zien en dat is echt  schitterend hoe ze het allemaal beleefd.  

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je wat mee kan.  

Gr. Natalie
(mama van  Daimy)  
 
Het gaat ook niet om het ruggetje (want in de maxicosi vindt men ook niet goed als je kind daar vaak te lang in zit), het gaat om het nekje als je eventueel een botsing krijgt.
Een maxicosi plaats je tegen tegen de rijrichting in (dus met de neus naar het achterraam) zodat het nekje niet de volle klap krijgt (nouja, volgens mij dan nog, ik weet hoe hard een klap van 80 km per uur aan komt...)
Vanaf ongeveer een maand of 9 kunnen ze in een autostoel. Maar er zijn vast ook babyautostoelen.
 
dank je voor alle tips.

vandaag maar eens het stoeltje van ons naar beneden gehaald, en de gebruiksaanwijzing doorgespit. daar staat vanaf 9 kilo en ongeveer 8 maanden mogen ze in de stoel als ze enigszins zelf kunnen zitten en dan liefst zoveel mogenlijk in de ligstand.

dus de stoel een geinstalleerd door de isofix was dat zo gebeurt. en hij zit eigenlijk net iets rechter   in de ligstand als in de maxi-cosi de gordels goed afgemeten en een rondje naar de winkel gemaakt. hij vin het het einde, hij ligt nog als het ware een beetje.

ook met de fysio overlegd. die zei het kon geen kwaad. maar met lange stukken opletten dat je pauzes neemt. want op zich is dat wat ook vervelend is voor een baby het lange in een houding zitten ze kunnen zich niet goed bewegen.

dus we wagen het erop. we hebben weinig keus. wat ik aan informatie kon vinden is het wel of niet tegen de rijrichting in zetten van een autostoel nog een discussie punt. maar de meeste stoeltje hebben dat niet
 
Terug
Bovenaan