Help! Ik heb veel moeite stoppen met roken

Hoi,

ik vroeg me af of er meerdere mama's zijn die zoveel moeite hebben met het stoppen met roken. Ik moet erbij zeggen dat mijn situatie op het moment vrij stressvol is, wat het natuurlijk niet makkelijker maakt.

En ik vraag me af of jullie tips hebben, want ik wil er zsm compleet van af zijn!!

Groetjes

Kiki

hoi.

toen ik zwanger was van sem besloot ik te minderen met roken, zo een verslaafd iemand als ik kon toch nooit stoppen.
toen zat ik later lekker op visite bij opa en oma.
mijn opa werd woest toen hij zag dat ik er een opstak, ik was helemaal overrompeld had die man nog nooit boos gezien.

toen ben ik dat zelfde moment nog acuut gestopt ook, ik was toen bijna 9 weken ofzo.
toen sem 3 maanden op de wereld was ben ik door een stom glaasje wijn en veel rokende mensen weer begonnen.

toen ik deze test ging doen was mijn beste vriendin erbij, er stond zwanger in het scherm, ik heb toen op dat moment mijn laatste sigaret gerookt.
en echt het is zwaar, maar het ergste is mer 2a3 dagen weg, het gaat nu om je doorzettings vermogen en je wil te stoppen,
JOU KINDJE HEEFT ER NIET VOOR GEKOZEN TE ROKEN.
dat beslis jij nu voor het kindje.
xxxxx

Ik heb t niet met roken, maar met een glaasje wijn bij t eten...
O wat mis ik dat! Hoewel t nu ik misselijk begin te worden wel makkelijker is t te laten staan. Ik heb mijn laatste glas gedronken toen de test positief was en hoewel ik me er van bewust ben dat stoppen met roken moelijker is dan stoppen met een glaasje wijn, weegt de gezondheid van mijn kind vele malen zwaarder dan mijn "afkick-verschijnselen";-)).

Sterkte ermee en je kunt t!!!!

Hoi Kiki,

Ik heb wat je noemt een knipperlichtrelatie met roken. Zwaar verslaafd dus eigenlijk, maar op een of andere manier lukt het me wel ineens te stoppen als ik zwanger ben.

Deze keer ben ik gestopt door een week lang pleisters te gebruiken, misschien niet goed tijdens de zwangerschap maar wel op de lange duur?
Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Maaike

Ik rookte ook, maar heb niet meer gerookt sinds de test positief was. En dat is nu een week geleden. Mijn vriend die is aan het minderen die heeft er nog veel moeite mee, maar rookt niet als ik erbij ben.

Wat mij erg heeft geholpen, is het nog niet lege pakje sigaretten op te bergen in de kast, zodat je weet dat ze er nog zijn, dat geeft een bepaalde rust. En zodra je enorme zin hebt in een sigaret dan moet je je heel hevig op iets gaan  concentreren, ga iets moeilijks doen. Bel iemand op, ga puzzelen of heel hard werken. Wat ook helpt dat doe ik op mijn werk vooral, ik heb nu altijd cherrytomaatjes op mijn bureau liggen, en als ik zin heb in een sigaret neem ik een tomaatje! HEERLIJK!!!

Succes, het gaat je vast wel lukken, als je maar wilt!!!

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik wel door gerookt, maar dan maar een sigaret of 2,3 per dag! en dat doe ik nu weer! aan de ene kant voel ik me heel schuldig als ik gerookt   heb, maar aan de andere kant is het nog zo ontzettend lekker! denk wel dat als er nu iets mis zou gaan met de baby, dat ik het mezelf zal verwijten!
vind het wel knap hoor, dat jullie meteen helemaal gestopt zijn!!! zijn er ook nog mensen die ook door roken????

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het echt heel goed vind dat de meeste meiden die roken meteen zijn gestopt  zodra  ze weten dat ze zwanger zijn. En ik ben het er ook helemaal mee eens; je kindje vraagt er niet om!!

Het is zo bijzonder om zwanger te zijn. De ontwikkeling van twee hele kleine onzichtbare deeltjes.. wat uitgroeit tot een klein mensje.. Ik neem aan dat iedereen in november een gezonde baby in haar armen wil hebben. Daar heb je toch alles voor over??  Dan ga je toch niet roken? Dat het slecht is voor je eigen lichaam weet je, maar die keuze kan je zelf maken, maar zo'n klein onschuldig kindje....
Ik schrik er echt van dat er meiden zijn die door roken tijdens hun zwangerschap. Het is bewezen dat het risico's met zich mee brengt.
Als je kindje geboren wordt en er is iets mis, dan vergeef je het jezelf toch nooit??

Ik moest het echt even kwijt hoor.. maar ik ben wel heel trots op iedereen die stopt en de belangen in ziet voor hun kleine jongen of meisje!!

Terug
Bovenaan