Help, ik heb zulke onrustige benen!

A

Anoniem

Guest
Hai dames,
Ik ben nu 20 weken zwanger van onze tweede, en sinds een aantal weken ontzettend last van onrustige benen. Vooral s'avonds op de bank of in bed. Ik heb de onbedwingbare behoefte ze telkens te bewegen, en af en toe word ik er echt gek van.
Vooral in bed, ik kan er soms niet van slapen.
Wie heeft dit ook en ik hoop ook zo dat iemand een hele goede tip heeft!!

Alvast bedankt, groetjes Soela

Hoi Soela,

Ik  heb toen ik in de periode zat waar jij nu in zit ook heeeeele irritante onrustige benen gehad. Ik kon dan ook niet meer stil blijven zitten, moest echt bewegen.
Bij mij kwam het waarschijnlijk door een klein tekort aan ijzer. Heb vanaf dat moment om de dag een glas Roosvicee Ferro gedronken en sindsdien heb ik er geen last meer van!
Rond 20 weken moet je bloed prikken en dan kan je eens kijken of je ijzergehalte ook aan de lage kant is.

Succes!

Liefs Renske
26+3

Hallo Soela,

Ik ben dan nog niet zo ver als jij (13 weken), maar heb hier ook al last van. Precies zoals jij het beschrijft. 's Avonds op de bank en 's nacht  er niet van kunnen slapen. Ik voel dit ook een beetje in mijn armen. Doordat het zo erg was heb ik een kennis van mijn ouders gebeld die gyneacoloog is en hij vertelde dat ik een tekort aan kalk had. Heel onschuldig, maar wel vervelend. Je zou er calcium voor kunnen nemen. Ik overleg dit uiteraard met mijn verloskundige. Wil haar niet voorbij gaan. Sinsdien heb ik veel melk, kaas en yoghurt gegeten en het lijkt te helpen. Heb er nog maar twee keer last van gehad. Verder neem ik 's avonds wat kamillethee om tot rust te komen en slaap een stuk beter.

Misschien heb je er wat aan...
Veel succes in ieder geval.

Groetjes Mineko

"

Hoi Soela,
Ook ik heb last van onrustige benen en dacht zelf dat t door de doorbloeding kwam. Als ik het erg heb, masseert mijn man mijn benen heel stevig en lekker hard wrijven. Dat helpt bij mij wel en mijn voeteneind staat ook iets omhoog.
Hopelijk heb je er wat aan...
Grts, daantje

Hee meiden,
Heel hartstikke bedankt voor jullie tips!!!!
Benen masseren helpt inderdaad, lekker hard en stevig!!
Ijzer en kalkgebrek zou ook nog goed kunnen. Heb afgelopen jaar twee mk gehad, waarbij ik na eentje met spoed in het zh belandde vanwege extreem bloedverlies.
En ik hou niet van melkproducten, toch maar wat vaker nemen!
Ik ben heel erg blij met jullie reacties, nogmaals bedankt,
Liefs Soela

Tjee wat een bekend probleem.
Ben net zwanger van de derde en ik zie nu al op tegen die benen.
Vanaf de 4 maanden doe ik s'nachts geen oog dicht.

Aantal tips;
Een blok zeep onder je bed, je moet er maar in geloven.
Voeteneind iets hoger
Er is speciale creme voor. Die hielp redelijk.
Balen zeg kan nu niet op de naam komen.

Nou suc6 ermee en ik hoop dat je wat aan de tips hebt

Terug
Bovenaan