help....ik hou niet meer van seks!!!???

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik ben nooit zo actief geweest op dit forum maar zou graag willen weten of ik nou de enige ben die liever helemaal geen seks meer wilt??

mn vriend en ik hadden best een gezond seksleven totdat ik zwanger raakte van de 1e,.. eerst dacht ik dat t wel goed zou komen na de bevalling, toen na de bv, maar nee,..... toen we een 2e wilden ging het beter maar t was in 1 maand raak en nu is ze inmiddels al weer 5 mndn en ik wil nog steeds geen seks, ik hou er gewoon niet meer van, die aanraking, dat gehijg en gezweet. mijn vriend is geduldig tot op zekere hoogte, ik vertel hem maar dat t vanzelf weer goed komt maar af en toe heb ik mn twijfels,..wat nou als ik echt nooit meer seks wil, dat is toch niet gezond? ik kan wel doen alsof maar dat is ook niks toch..... heeft iemand anders dit ook???

Hoi,
nou ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Onze dochter is inmiddels ook 5 maanden en hier ook nog geen seks na de bevalling. Ik heb er eigenlijk ook geen zin in. Ben nog veel moe en als we dan 's avonds laat in bed liggen denk ik, misschien morgen maar nu ben ik echt te moe. Mijn vriend doet er gelukkig ook niet moeilijk over maar ik ga me toch een beetje zorgen maken. Ik bedoel onze relatie is wel goed hoor en we knuffelen en zoenen wel maarja geen echte seks dus. Ik denk dat we er gewoon maar weer zin in moeten maken,
groetjes van Sonja.

Grappig, ik had vorig jaar toen ik zwanger was bijna de hele zwangerschap geen zin in seks. Na de bevalling ook niet, maar toen heb ik een paar keer zin gemaakt en sindsdien gaat het beter. Ik was ook heel erg moe en dan wilde ik alleen een beetje knuffelen, maar nu de ergste moeheid weg is....

Dus maak gewoon zin, en als het altijd wel lekker was zal het dat nu ook wel weer zijn.

groetjes Mariska

Seks voor de zwangerschap is zeker anders dan er na.  En ik geef toe dat ik ook niet meer zoveel zin heb en dat dat ook 9 van de 10 x komt door vermoeidheid. Maar ik merk ook dat als ik 'zin maak' ik het wel weer erg lekker en leuk vind.

En het is een kwestie van 'blijven doen'. Als je eenmaal gevreeen hebt, heb je vaak sneller weer zin en zo is het circeltje rond.

Ga lekker samen uit eten of ga samen in bad, maak het gezellig. Dan krijg je misschien vanzelf wel weer zin.

Probeer het leuk te houden en forceer jezelf niet, dat is wat ik wel wil zeggen. Maar zin maken kan geen kwaad, anders komt het er misschien nooit van.. Hahaha!

Groetjes, Marisa

Hallo

Onze zoon is nu 17 weken oud. Na de eerste echo hebben we de hele zwangerschap geen seks meer gehad. Nu na de zwangerschap 2x. De eerste keer vond ik het maar raar was gewoon vreemd en beetje eng. Ben wel blij dat ik door gezet heb. De tweede keer was gewoon spontaan vanuit mij.

Ik heb er ook niet zoon behoefte aan vind wel prima zo. Baal er soms wel van dat ik het denk. Maar merk ook dat ik naar mate steeds meer een beetje meer de oude ik wordt. En dat is wel fijn. 4 maanden en 2 x seks hebben klinkt weinig, maar dan te bedenken dat je net 4 maanden geleden hebt gebaard je leven is veranderd is het eigenlijk nog maar kort. Ik houd de moed erin.

Wel heb ik gezegd tegen mij zelf dat we vaker moeten gaan knuffelen en kusjes aan elkaar geven. Dit was er ook een beetje vanaf. Nu voelt dat steeds meer de oude.
Van het weekend gaan we lekker de boom versieren heb lekker ontbijt spulletjes opgehaald en lekker eten voor savonds kaarslicht en een filpje. Zo probeer ik dan maar lekker knus te houden.

Gelukkig is mijn vriend ook zo geduldig als wat. Ben er erg blij mee!
Probeer niet meer zoveel te denken van oh ja we moeten binnenkort ook weer eens seks hebben, want het is alweer zoon tijd geleden. Dat werkt bij mij tegen strijdig dan komt het er helemaal niet van!

Nou ja je bent in iedergeval echt niet de enige!

Groetjes

Diarich

hoi meiden,..

pff wat ben ik blij dat ik niet de enige ben! Misschien moet ik inderdaad wel zin maken, maar zodra mn oor het kussen raakt,..
Af en toe maakte ik me wel zorgen hoor, misschien hield ik wel niet meer van hem, maar zo voelt het helemaal niet,..alles gaat prima behalve dat stukje en dan zit ie aan mijn lichaam en dan pas voel ik zo goed dat dat niet meer helemaal is zoals t was en dan kan hij wel zeggen dat dat niks uitmaakt,.. ,mij wel!!!

en ik begrijp wat je bedoelt met het samen gezellig maken,..kerstboom..wijntje, crackertje,... romantische muziekje,.. baby ertussen ( of ligt die van jullie wel gewoon rond 8 uur op bed?)

Een van jullie schreef ook dat "nadenken dat t allang geleden is" helemaal niet bevoordelijk is voor de zin,.. nou precies!!! maar t spontane gaat er zo af he met kids.
ik ga vanavond mijn best maar eens doen!

Terug
Bovenaan