HELP IK KRIJG ALLEMAAL SPATADERS!!!!!!!!!!!

HALLO ALLEMAAL,

Hier even een berichtje van rennie, ik ben nu 23 weken weken zwnager van ons derde kindje en ik krijg allemaal spataderen, vooral op mijn linkerbeen.   Ik heb er geen last van maar vind het erg ontsierend. In mijn werk loop ik de hele dag en ik ben ook niet moeders slankste!!   Wat kan ik hieraan doen????

Groetjes rennie

Hoi. Je zou steunkousen kunnen laten aanmeten,als je het via de huisarts doet word het volgens mij nog vergoed ook. Misschien niet de charmantste oplossing maar we gaan zo toch weer de herfst en winter in dus onder een lange broek zie je er niks van.
Ze zeggen ook om s`nachts een kussen onder je benen te leggen.
Ik weet niet of dat helpt,ik zou eens langs de huisarts gaan kijken wat die er over zegt.
Succes! Groetjes Mikkie.

Hoi Rennie,

Ik ben al geopereerd aan spataders toen ik veertien was. en 4 jaar geleden ook nog een keer. Nu ben ik 34 week zwanger en ook nu heb ik weer te kampen met die klote aders. Je hebt gelijk. Mooi zijn ze niet en je kan er ook ontstekingen van krijgen.
Ik had steunkouzen laten aanmeten, maar kreeg ze pas toen ik 5.5maand zwanger was. De aders hebben zich fijn kunnen ontwikkelen en heb dus helemaal niets aan die kouzen.
Maar goed. Een troost. Na de operatie kunnen ze die dingen weer mooi weg halen bij je. Hier zijn verschillende opties voor. Strippen vanuit de lies, spuiten etc. En geloof mij, je benen worden weer mooi.

Dus conclusie. Ff door de zure appel heen bijten. Oja nog wat. Ik heb fysio en die zeiden mij dat men tegenwoordig ook spataderen kan wegmasseren. Bij mij heeft het al geen nut meer maar misschien kun jij er wat mee

gr liesbeth

Er is in Nederland een vereniging van Spatadertherapeuten!
Ik ben bij mijn eerste zwangerschap hier wekelijks geweest en heb geen enkele spatader (terwijl dit een behoorlijk berucht familiekwaaltje is!!).

Nu ben ik zwanger van de tweede en ga ik als ik twintig weken ben weer. Dit maal extra leuk want het wordt door de meeste verzekeraars vergoed!!

Succes ermee, Linda

Als de wiedeweer steunkousen aanschaffen! Je kunt ze helemaal aan laten meten, (kost tijd) maar ze zijn ook te koop in vrij veel maten.(dus gewoon standaard)  Ik heb halve, dus tot onder de knie. De eerste paar minuten zitten ze vreselijk maar daarna merk je er niks meer van.
Alleen het aantrekken met je dikke buik gaat wat lastig!
Ik heb trouwens ook veel minder vermoeide/pijnlijke  benen als ik ze heel de dag draag.
groeten ELke

Terug
Bovenaan