help ik krijg een koortslip!!! wat mag ik gebruiken??

hoi hoi

ik ben vandaag 7 weken en 4 dagen zwanger.. en ik merk dat ik en koortslip ga krijgen...

nu heb ik gehoord dat je niet van alles mag gebruken er voor... maar ik smeer meteen zovirax erop anders dan gaat het pijn doen en krijg ik meer last en meer blaasjes .....maar nu weet ik het dus niet.

wie kan me helpen?????

liefs tobi.

Hai Tobi,

Ik heb ook altijd last van een koortslip, nu vind ik persoonlijk Vectavir beter werken dan zovirax. Toevallig had ik met 7 weken een koortslip en regelmatig koortsuitslag in het puntje van mijn neus (wat behoorlijk pijn doet, maar dan vallen die blaasjes gelukkig niet zo op) Ik heb toen de VK gebeld en vectavir mag je gewoon gebruiken.
Als ik jou was, zou ik nu gewoon een heel dun laagje aanbrengen en morgenochtend meteen bellen.

Sterkte...en blij te horen dat je nog steeds zwanger ben.

Liefs Mniek31 (maart forum)

Zovirax ® Koortslipcrème (zelfzorg): Zwangerschap

Er zijn onvoldoende gegevens om de eventuele schadelijkheid van dit middel tijdens de zwangerschap goed te kunnen beoordelen.
Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).
Ik zou dus maar morgen meteen je VK of je huisarts bellen en vragen wat je wel mag gebruiken. Ik ben altijd heel voorzichtig met welke medicijn ook

TIP: smeer bij de eerste tekenen regelmatig met Tea Tree (balsem, verkrijgbaar bij o.a. de Tuinen) dit is een natuurlijk middel en helpt goed als je blijft smeren. Het trekt dan vanzelf weer weg.

Misschien het proberen waard?

Groetjes Marasje

Hoi,

Akolip helpt ook goed bij koortslip, zit zink in wat de koortslip
doet uitsdrogen waardoor het sneller verdwijnt. Mag je gerust
gebruiken tijdens zwangerschap, zit verder geen geneesmiddelstof
in ofzo.

xx Syrah (29wk)

Hoi Tobi,

Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook een koortslip gehad en van de dokter mocht ik geen anti virale middeltjes gebruiken. Ik heb toen een stick van Echinacin gekocht bij de drogist. Dit is op natuurlijke basis.

Succes!

Wendy 31w4d

Terug
Bovenaan