Help!! Ik verlies een beetje bloed!

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

Ik ben vandaag 7 weken en 4 dagen zwanger, en ineens
zojuist merkte ik op het toilet dat ik een beetje bloed verlies.
Echt helderrod. Wel flink vermengd met urine natuurlijk, maar
het is er wel. Ben een klein beetje in paniek nu....
Wat moet ik nu doen? Ik heb nog geen contact gehad met een
vk, maar ga wel vrijdag naar het zh voor een echo. Zou ik die
eventueel kunnen bellen om te vragen of die echo eerder kan.
(als het bloedverlies aanhoudt..)

Lieve meiden, help me aub!
Liefs Annet

Ha Annet,

Shit!!! Ik zou  meteen de huisarts bellen. Wie weet kan hij/zij er wel voor zorgen dat je direct terecht kunt voor een echo of je juist misschien geruststellen. Ik heb er geen ervaring mee, maar dat zou ik doen geloof ik.

Meid, ik duim voor je en hoop voor je dat het goed gaat met de kleine!

Liefs,
Joline

Hoi,

Dat is even schrikken he? Ik heb het ook gehad toen ik 7 weken zwanger was. Helderroodbloed met het afvegen, ik moest echt 3 keer afvegen voordat er geen bloed meer meekwam. Die dag heb ik een maandverbandje gedragen en ook daar zat nog bloed in.

Ik heb toen de vk gebeld, maar ze kunnen eigenlijk weinig doen. Je zit nu precies op de grens of ze hartactiviteit kunnen waarnemen of nog net niet. Ik heb daardoor een week moeten wachten want als ze nog geen hartactiviteit zouden zien was dat bij mij nog niet gelijk een teken van een miskraam.
Ik ben nu inmiddels 21 weken zwanger dus het is echt niet altijd mis. En zeker zolang je geen krampen hebt is het vaak nog geen slecht teken.

Maar bel je vk gewoon even, misschien kun je wel al eerder terecht (hoop daar alleen niet teveel op om teleurstelling te voorkomen).

Sterkte, want het zijn zenuwslopende dagen weet ik uit ervaring.

Kus Syl

Hoi,

Ik wel ervaring hiermee...en de vk bellen heeft geen zin, ze kunnen toch heel weinig voor je doen. Ik denk dat je het beste kan afwachten tot de echo. En ik hoop uiteraard van harte dat het allemaal goed komt.

Ik heb bij mijn eerste zoveel pijn gehad en geen bloedverlies en gelukkig is ze geboren,bij mijn tweede veel bloedverlies en geen krampen en ook gezond op de wereld gekomen. Maar ja soms kan het een teken zijn van een miskraam. Maar meid goede moed houden hoor......het gaat vaker goed dan mis.......

Sterkte ermee.

Hoi Annet,

Ik heb dat ook gehad met 7 weken, gelukkig was er niks aan de hand.
Was waarschijnlijk een innestelingsbloeding.
Zolang je geen krampen hebt en er geen stolsels of zoiets mee komen
is er volgens mij niks aan de hand.
Als je je toch veel zorgen maakt, kun je een verlosk. bellen, zij kan je
vaak wel gerust stellen.

xx Syrah

Hoi meiden

Dankjewel voor jullie reacties.
Ik wist echt even niet wat ik moets doen.
Gelukkig verdween het bloed net zo snel als het gekomen was,
dus ik heb verder geen actie ondernomen. Vrijdag hebben we de
echo, en als er intussen niks meer gebeurt, wachten we dat maar
gewoon af.

Hee, bedankt allemaal!!
Liefs Annet

Hallo Annet,

Ook ik heb dit meegemaakt toen ik 8 weken zwanger was. Heb de huisarts gebeld en het enige dat hij voor mij kon doen was kijken of mijn baarmoeder nog gesloten was, zo niet dan was t waarschijnlijk een miskraam. Hij heeft gekeken en alles was goed, hij zag alleen helder rood bloed. Ik moest afwachten of het spontaan stopte en dat deed t gelukkig na 2 dagen.
Verder heb ik geen onderzoek meer gehad en ben nu 32 weken zwanger inmiddels dus het hoeft niet meteen iets te betekenen.
Ben blij dat het bloeden bij jou ook gestopt is, blijf positief denken (vond ik erg moeilijk door de onzekerheid) maar je zal zien het komt goed.
Veel sterkte met je zwangerschap.
Groetjes Linda

Terug
Bovenaan