Help!! Ik verlies een beetje bloed!

A

Anoniem

Guest
Hee meiden,

Ik ben vandaag 7 weken en 4 dagen zwanger, en ineens
zojuist merkte ik op het toilet dat ik een beetje bloed verlies.
Echt helderrod. Wel flink vermengd met urine natuurlijk, maar
het is er wel. Ben een klein beetje in paniek nu....
Wat moet ik nu doen? Ik heb nog geen contact gehad met een
vk, maar ga wel vrijdag naar het zh voor een echo. Zou ik die
eventueel kunnen bellen om te vragen of die echo eerder kan.
(als het bloedverlies aanhoudt..)

Lieve meiden, help me aub!
Liefs Annet

Ha Annet,

Shit!!! Ik zou  meteen de huisarts bellen. Wie weet kan hij/zij er wel voor zorgen dat je direct terecht kunt voor een echo of je juist misschien geruststellen. Ik heb er geen ervaring mee, maar dat zou ik doen geloof ik.

Meid, ik duim voor je en hoop voor je dat het goed gaat met de kleine!

Liefs,
Joline

Hoi,

Dat is even schrikken he? Ik heb het ook gehad toen ik 7 weken zwanger was. Helderroodbloed met het afvegen, ik moest echt 3 keer afvegen voordat er geen bloed meer meekwam. Die dag heb ik een maandverbandje gedragen en ook daar zat nog bloed in.

Ik heb toen de vk gebeld, maar ze kunnen eigenlijk weinig doen. Je zit nu precies op de grens of ze hartactiviteit kunnen waarnemen of nog net niet. Ik heb daardoor een week moeten wachten want als ze nog geen hartactiviteit zouden zien was dat bij mij nog niet gelijk een teken van een miskraam.
Ik ben nu inmiddels 21 weken zwanger dus het is echt niet altijd mis. En zeker zolang je geen krampen hebt is het vaak nog geen slecht teken.

Maar bel je vk gewoon even, misschien kun je wel al eerder terecht (hoop daar alleen niet teveel op om teleurstelling te voorkomen).

Sterkte, want het zijn zenuwslopende dagen weet ik uit ervaring.

Kus Syl

Hoi,

Ik wel ervaring hiermee...en de vk bellen heeft geen zin, ze kunnen toch heel weinig voor je doen. Ik denk dat je het beste kan afwachten tot de echo. En ik hoop uiteraard van harte dat het allemaal goed komt.