help ik voel me niet meer zwanger (tijdelijk?)

hoi, ik ben nu 18 weken en 3 dagen zwanger en zit met smart te wachten tot dat ik iets voel. het is zo;n rare periode: geen echo's (pas over 2 weken) en geen klachten (behalve wat moe). het voelt zo raar, net alsof ik niet zwanger ben! wel wordt ik iets dikker, maar   vind mezelf nog niet ecth een buikje hebben.
hebben jullie dit gevoel ook?
boekie

Ik begin toch wel een klein buikje te krijgen, maar verder is dat overheersende gevoel van zwanger zijn (misselijk, moe, emotioneel) ook wegge-ebt, en als ik heel eerlijk ben vind ik dat eigenlijk wel lekker hoor.

Vandaag bij de VK geweest, hartje gehoord, en da's dan wel weer leuk even, maar verder ben ik vooral bezig met de dagelijkse dingen op het moment, en weinig met het zwanger zijn. Komt wel weer hoor, over een paar weken, als die buik wat prominenter aanwezig is komen er vanzelf wel weer klachten, neem dat maar van me aan! Bovendien ga je binnenkort leven voelen, en dat maakt het ook weel wat wezenlijker allemaal.

Ik probeer af en toe wel even een momentje voor mezelf te pakken en me te concentreren op de kleine in mijn buik, maar heb het deze week zó druk dat dat niet meevalt helaas.

Hoi boekie,

Ik snap dat het een wat rare periode voor je is nu. Je voelt nog niks,
geen kwaaltjes meer en ook nog even geen controle. De een voelt de baby
nu eenmaal sneller bewegen dan de ander, zeker bij een eerste is het
lastig om te weten wat je voelt. Ik voelde de eerste (en nu ook de 2e)
al heel vroeg, maar dat kwam omdat ik flink ben afgevallen door het
overgeven en de placenta tegen de rugkant aanligt waardoor je de baby
nu eenmaal sneller voetl.

Nog even geduld en dan voel je je hummel schoppen (tot je er gek van wordt)

liefs Nienke

Hallo,

Erg bekend, ik heb dat nu ook, ben niet meer misselijk, ben niet meer zo moe,
en zelfs als ik in de spiegel kijk lijkt het net of de buik wel meevalt, of zelfs minder is.
Ik heb nog geen eerste echo gehad, ik moet eind deze maand weer naar de huisarts voor controle en dan gaan we een afspraak maken voor de echo. Ik woon in het buitenland (portugal) dus vind het best eng allemaal, dan ga ik me afvragen of ik in Nederland al een echo gehad zou hebben en hoe anders het daar allemaal zou gaan.
Maar goed, ik denk dat als we het hartje eenmaal gehoord hebben dat dan dat zwanger gevoel wel weer terug komt, het is nu nog zo onwerkelijk allemaal.
Ik ben benieuwd.........!!!
Groetjes
Astrid
(15 weken volgens mijn 9 maanden dagboek, 17 weken volgens een ander boek, waar ook de eerste 2 weken meetellen, beetje verwarrend nog....)

Hoi Boekie,

Dat gevoel had ik vorige week nou ook. Ondanks dat ik 's ochtends vaak nog wel een klein beetje misselijk ben, had ik echt even het gevoel dat er niks meer in mijn buik zat. Laatste VK afspraak en echo waren 3 weken geleden en de volgende afspraak pas weer over twee weken.....begon me af te vragen of ik nog wel zwanger was!  Maar dit weekend leek het alsof mijn buik ineens iets  meer  begon te groeien en ik voelde ook weer die rukjes aan mijn banden zodat ik weer verzekerd was van het feit dat er daarbinnen wat aan het gebeuren is. Zal bij jou ook wel snel weer voorbij zijn, dat gevoel!

Hoi,

Ik ben een oktober 2008 mama en schreef vandaag op het oktober forum een soortgelijk berichtje.
Ik ben nu 15 weken zwanger en voel me alsof ik in Niemandsland beland ben.
Geen kwaaltjes meer, minder moe, minder sjaggie en emoties, geen pijnlijke borsten. Alleen nog vaker plassen en een licht bollend onderbuikje.
Ik heb dringend behoefte aan een teken van leven. Gelukkig mag ik do a.s. naar de vk om het hartje te luisteren.
Het hoort erbij, deze periode is een soort stilte voor de storm.
Maar soms maakt het me onzeker.

Liefs,
Billie, oktober 2008 mama en Mama van Quinten 17 mnd

Terug
Bovenaan