Help!! Ik weet echt niet meer wat ik moet...

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ik wordt hier echt wanhopig, mijn dochter (10mnd) wil geen melk meer drinken! ook wil ze geen pap.. ik krijg het er met geen mogelijkheid in!.. het enige wat ze wil is sap, dit gaat al een tijdje zo maar sinds gister is ze ziek en nu wil ze haar ochtendfles dus niet meer ( dat was haar enige melk fles van 120 maar) Ik weet gewoon niet meer wat ik meot..
Ik geef haar van die olvarit toetjes om toch iets van melk soort binnen te krijgen maar andere truckjes zoals haar brood in de melk dippen enzo werkt ook   niet! Waarom weigert ze het ineens??? Hoeveel melk heeft een baby van 10mnd nog nodig?
Ook eet ze haar warm eten niet goed, een half potje is max verder eet ze wel 2-3 boterhammen op een dag + potje fruit + koekje of iets dergelijks maar melk/pap ho maar.. iemand tips?? of geruststellende woorden? XXx

hallo,

Zo te lezen eet je dochter wel redelijk... is mijn mening ..Ze krijgt haar portie fruit, warm eten en koekjes er wel binnen... Ik denk dat ze gewoon geen trek meer heeft in melk/pap. Melk heeft ze haar hele leventje al gedronken...  

Ik heb zelf dochter van één jaar nu.. en er was een periode geweest dat ze haar melk ook niet meer wou... wat we toen gedaan hebben is:
- melk beetje mengen met warm eten...
-melk door fruithapje doen... en wellicht ligakoekje verkruimeld erbij
- als ze wakker werd sochtends en het is melk tijd.. niks zeggen tegen haar... ook de gordijnen als het kan niet openen. lichten uit (je moet wel wat kunnen zien natuurlijk) haar oppakken en de fles geven... haar ook niet aankijken... dat lukte bij ons.

Geen melk willen is echt een fase geweest bij mijn dochter. savonds krijgt ze nu haar flesje nog... en die gaat nu echt makkelijk erin.

Succes.. hoop dat ze snel wil drinken

groetjes

Jessica

Ik dacht dat kinderen van 10 maanden nog 300 ml melkprodukten nodig hebben. Lust ze wel (aardbeien)yoghurt? Want een flinke bak yoghurt is al 200 ml, dan nog 1 glaasje melk. Ook kaas telt mee.
En ja, je kan het er niet in duwen. Gelukkig mag ze al genoeg andere dingen eten.
Het beste is wel om te starten met vit. D druppels als ze minder dan 300ml opvolgmelk binnen krijgt.

Hoi,

Ligt het misschien aan de fles?? Omdat er staat dat ze haar fles weigert, heb je al eens geprobeerd pap me teen lepeltje te geven? Of melk uit een bekertje? Je weet het nooit bij die kleintjes....misschien heeft ze ineens genoeg van het zuigen?! (ik denk maar mee hoor)
Zoals ik het verder lees sluit ik me aan bij degene boven mij, ze lijkt voldoende te eten. Zo'n toetje is toch ook prima! Van Nestle heb je ze ook nog, voor de afwisseling. En, mocht het niet aan de fles liggen, heb je de pyjamapapjes van Nestle al eens geprobeerd? Mijn zoon vond die altijd heerlijk! Hele andere smaak dan melk of bambix.

Succes!
Marieke

Bedankt voor jullie reactie!!.. ben al wel wat geruster maar zit er nog steeds erg mee  ze is nu 2 dagen ziek, hoge koorts enzo gelukkig drinkt ze erg goed maar melk wil ze nu al helemaaal niet meer. Heb vandaag yoghurt geprobeerd 3 hapjes dus nog redelijk haha. Het is tenminste niet direct een NEE. Ik hoop dat het waar is, dat het een fase is en dat die gauw voorbij is.

Reisa, bedankt voor de tip vit D druppels..die ga ik dan maar direct gebruiken want aan 300ml komt ze niet!
Marieke, Ja ik heb ook soms het idee dat het aan de fles ligt, heb daarom al vaak geprobeerd met lepen maar na 4 x wil ze dat ook niet meer.. heb ook geprobeerd of ze misschien gewoon uit een beker wil drinken, ook maar 3 slokjes dan niet meer. De avondpapjes waren hier 2 mnd geleden wel een succes maar inmiddels mogen die van madame ook wel de deur uit, ma misshcien als ik dat als toetje probeer..
Jessica, wat jij doet was eerst bij ons ook onderdeel van het ritueel, sochtends de fles.. maar sinds paar dagen wil ze zelfs die niet meer  en dat terwijl haar buikje rommelt.. dus wel honger heeft. XXx

Hoi Sense,

heb je al een rietje geprobeerd? Mijn zoon vindt dat helemaal fantastisch. Hij krijgt ook wel eens een pakje sojamelk of Wicky. Door dat rietje drinkt hij de pakjes zó leeg.

Beterschap en hopelijk gaat het snel beter!

Marijon

Als ik nu je reactie lees, dat ze ook koorts heeft enzo, dan zal het er vast wel aan liggen dat ze ziek is. Heeft ze dat wellicht al onder de leden gehad. Als je zelf ziek bent heb je toch vaak ook minder eetlust? Mijn zoon van 4 was het weekend ziek en nu nog flink verkouden. Normaal eet hij 's middags 3 boterhammen en nu een halve! Ik denk dat jouw kleintje daar ook last van heeft. Hopelijk knapt ze snel op en drinkt ze dan ook weer als vanouds!

Beterschap!

Terug
Bovenaan