Help!! Ik weet echt niet meer wat ik moet...

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ik wordt hier echt wanhopig, mijn dochter (10mnd) wil geen melk meer drinken! ook wil ze geen pap.. ik krijg het er met geen mogelijkheid in!.. het enige wat ze wil is sap, dit gaat al een tijdje zo maar sinds gister is ze ziek en nu wil ze haar ochtendfles dus niet meer ( dat was haar enige melk fles van 120 maar) Ik weet gewoon niet meer wat ik meot..
Ik geef haar van die olvarit toetjes om toch iets van melk soort binnen te krijgen maar andere truckjes zoals haar brood in de melk dippen enzo werkt ook   niet! Waarom weigert ze het ineens??? Hoeveel melk heeft een baby van 10mnd nog nodig?
Ook eet ze haar warm eten niet goed, een half potje is max verder eet ze wel 2-3 boterhammen op een dag + potje fruit + koekje of iets dergelijks maar melk/pap ho maar.. iemand tips?? of geruststellende woorden? XXx

Hoi,

Het klinkt of ze bijna alleen de zoete dingen nog wil, zou dat misschien uitproberen zijn?!
Ja als ze ook nog ziek is kunnen ze beter wat binnen krijgen!
Ik heb dit nooit gehad, bij mij willen ze de bv/pap altijd ook als ze heel ziek zijn dus heb helaas geen tip om de melk erin te krijgen!

Succes meid

Gr MJ

heyhey

wat mij altijd geleerd is, is dat drinken heel belangrijk is. vooral bij baby's ivm uitdroging.

der sap wilt ze wel zeg je, geef dit dan gewoon zo veel mogenlijk.

t is geen ramp om 1 dag de flessen voeding over te slaan.

blijf het natuurlijk wel aanbieden, maar als ze niet wilt. dan niet.

misschien een beetje yoghurt of vla?

is natuurlijk ook vocht.

als je t niet vertrouwt, twijfel dan niet en bel de huisarts of cb. daar zijn ze voor toch.

beterschap met je kleine meid.

liefs, do

Hoi,

Zeker als je kleine ziek is zullen ze het allereerst gaan weigeren wat ze het minst lekker vinden. Mijn dochter is ook geen melk-kindje (al vanaf geboorte minimaal) dus dat weigert zij ook het eerste.
Boedt het gewoon aan en wat hiervoor al gezegd werd, vocht is het allerbelangrijkste dus die sap gewoon blijven geven.
Yoghurt mag ze ook, dus dat kan je ook proberen eventueel met wat siroop erdoor.
En de vitamine D geven als je kleine minder dan 500ml melk binnenkrijgt.

Sterkte

Liefs Reneke

nou hier dan de geruststellende woorden... het komt allemaal wel weer goed.

Een kindje van 10 maand moet ca. 300 cc melk...producten binnenkrijgen, dus yoghurt, kaas, boter enz enz is ook allemaal melkproduct. Lust ze een plakje kaas op brood?

Ik heb een tijdje meegelezen op een bijvoedingsforum en daar zou je vast het advies krijgen om alleen maar water te geven. In principe kun je ervan uitgaan dat een gezond kindje zichzelf niet uithongert of verdorst. Dus je hoeft je niet gelijk zorgen te maken dat je kindje nu ineens verhongert of uitdroogt. Kinderen hebben een behoorlijke reserve dus als ze een tijdje wat minder (of helemaal niet) bepaalde voedingstoffen krijgen worden ze daar niet ziek van.

Persoonlijk zou ik denk ik overdag water aanbieden en zoveel mogelijk volle melkproducten (vol vanwege de noodzakelijke vetten). En hou je kindje gewoon goed in de gaten, plast en poept het nog, maakt het een allerte indruk is het actief? Is de urine helder en ruikt het niet sterk? Zodra hier iets in verandert zou ik toch even langs de ha gaan of het cb.

veel sterkte en bedenk.... het zijn allemaal fases,

liefs

Esther, mama van Rêve en Leyla

Hoi Hoi,

Als je kindje geen melk drink of pap eet zorg dan dat je via andere manier zoals, kaas,yoghurt boter  calcium producten binnen krijgt. heb je ook al eens melk met een scheutje diksap geprobeerd krijg je een soort van yogidrink met NATUURLIJKE suiker. Niet te veel geven want dat is ook weer niet goed. CB raaden mij aan om op deze manieren aan calcium te komen als Zifjon geen melk meer wilden drinken.
Nu drinkt hij prima weer dus uiteindleijk komt het goed. Blijf je twijfelen kan je altijd een wijverpleegster bellen.

succes en sterkte van Mariska mama van Zifjon

Terug
Bovenaan