A
Anoniem
Guest
hoi hoi
Sophie is altijd al een kieskauwer geweest met haar vers fruit.
Ook potjes met stukjes waren eerst een probleem, maar dat gaat nu prima
Vers fruit wilt ze nog steeds niet, heb al alles aangeboden, ze weigert het gewoon.
Alleen banaan eet ze....en daar smult ze van..
Met het avondeten waren eerst de potjes van 8 mnd ook een groot probleem, ze wilde niet niets. Mi de stukjes, maar door langzaam te proberen(een beetje 8 mnd potje en dan 6 mnd potje erachter aan en dan deze verhouding steeds aanpassen) ging het steeds beter.
Nu lust ze alle potjes met smaak..
Tot voor kort at ze ook verse aard met vlees ( kipfilet, gehakt, hamburger , hamlapje) en groenten (broccoli, bloemkool, boontjes worteltjes) fijn gehakt en at dat ook met smaak op.
Maar nu ineens wilt ze het niet meer..
Ze weigert al, als ze de lepel met eten ziet, net alsof ze het ruikt dat het geen potje is..
Ze gaat dan heel dramatisch huilen en duwt de lepel weg, Ze wilt gewoon niets eten..
Ze is dan echt zo'n hoopje ellende..
Met dwang helpt helemaal niet, want dan raakt ze overstuur
Heb al voor de gein het eten in een potje gedaan zodat het net lijkt dat het een potje is.
Grote stukken laten proberen,,
Alles heel fijn gepureerd..
Niets helpt, ze eet het gewoon niet!!..
Als ik daarna dan een potje geeft dan weigert ze de eerste hap nog maar zodra ze het van haar lip proeft gaat de mond open en eet ze alles op..
Ik heb dan echt het gevoel dat ze dan haar zin heeft en dat voelt ook niet goed..
Vandaag heeft ze geen warm eten op en we hebben bewust een keer geen potje meer gegeven, omdat we dus echt het idee hadden dat ze het bewust doet...
Maar is dat zo?
Wat moet ik hiermee, hoe moet ik hiermee omgaan..
Ik vind dit vreselijk, sophie die zich helemaal ongemakkelijk voelt, moet huilen en niet wilt eten.
En nu hebben we haar helemaal geen eten gegeven, maar dit voelt ook niet goed..
(ze krijgt straks nog wel een flesje melk voor het slapen gaan)..
Ik weet het echt niet meer,,,
Wie herkent dit en weet hoe we hiermee om moeten gaan..
alvast bedankt tobi
Sophie is altijd al een kieskauwer geweest met haar vers fruit.
Ook potjes met stukjes waren eerst een probleem, maar dat gaat nu prima
Vers fruit wilt ze nog steeds niet, heb al alles aangeboden, ze weigert het gewoon.
Alleen banaan eet ze....en daar smult ze van..
Met het avondeten waren eerst de potjes van 8 mnd ook een groot probleem, ze wilde niet niets. Mi de stukjes, maar door langzaam te proberen(een beetje 8 mnd potje en dan 6 mnd potje erachter aan en dan deze verhouding steeds aanpassen) ging het steeds beter.
Nu lust ze alle potjes met smaak..
Tot voor kort at ze ook verse aard met vlees ( kipfilet, gehakt, hamburger , hamlapje) en groenten (broccoli, bloemkool, boontjes worteltjes) fijn gehakt en at dat ook met smaak op.
Maar nu ineens wilt ze het niet meer..
Ze weigert al, als ze de lepel met eten ziet, net alsof ze het ruikt dat het geen potje is..
Ze gaat dan heel dramatisch huilen en duwt de lepel weg, Ze wilt gewoon niets eten..
Ze is dan echt zo'n hoopje ellende..
Met dwang helpt helemaal niet, want dan raakt ze overstuur
Heb al voor de gein het eten in een potje gedaan zodat het net lijkt dat het een potje is.
Grote stukken laten proberen,,
Alles heel fijn gepureerd..
Niets helpt, ze eet het gewoon niet!!..
Als ik daarna dan een potje geeft dan weigert ze de eerste hap nog maar zodra ze het van haar lip proeft gaat de mond open en eet ze alles op..
Ik heb dan echt het gevoel dat ze dan haar zin heeft en dat voelt ook niet goed..
Vandaag heeft ze geen warm eten op en we hebben bewust een keer geen potje meer gegeven, omdat we dus echt het idee hadden dat ze het bewust doet...
Maar is dat zo?
Wat moet ik hiermee, hoe moet ik hiermee omgaan..
Ik vind dit vreselijk, sophie die zich helemaal ongemakkelijk voelt, moet huilen en niet wilt eten.
En nu hebben we haar helemaal geen eten gegeven, maar dit voelt ook niet goed..
(ze krijgt straks nog wel een flesje melk voor het slapen gaan)..
Ik weet het echt niet meer,,,
Wie herkent dit en weet hoe we hiermee om moeten gaan..
alvast bedankt tobi