help ik weet het even niet meer

hoihoi

ik heb even een vraag weet iemand wanneer die vervelende krampjes een keer over zijn.
Caeylin
heeft echt veel pijn daar van en niets helpt niet op mijn arm nemen op
der buikie wrijven met der beentjes fietsen niets..
ik heb cinababy gebruikt maar daar gaat ze sinds kort van spugen dus dat doe ik ook al niet meer.
ze
is vandaaag 7 weken en ze zeggen dat het over moet gaan tussen de 6 en
8 weken ik hoop dat het snel over gaat ik vind het zo zielig.
ik ben nu aan het proberen met thee in haar voeding kijken of dat helpt.

Oh
ja kan iemand mij ook even uitleggen wat regeldagen zijn dat vroeg ik
mij ook nog even af. ze hebben het daar hier maar steeds over en steed
vraag ik me af wat is dat??.
ik hoor het graag van jullie alvast bedankt,

Willeke mamma van Caeylin

hoi hoi

onze kleine meid had dit ook en cinabay hielp inderdaad niet.
Nu weet ik niet of je borst voeding geeft of de fles maar wij zijn overgestapt op Omneo van Nutrilon en dit werkt erg goed.

Veel succes

Hetty

Hoi!
Hier even een paar tips die bij mij enorm hebben geholpen...
Bij mijn zoon althans

1. ruime tijd tussen de voedingen, zo lang mogelijk er tussen
2. bij elke voeding 5 a 10 cc extra water
3. (gekookte) Bar-le-duc om de voeding klaar te maken i.p.v. gewoon water
4. de 1-2-3-speen van Dodie, half uur over fles laten doen
5. voedingen op een vast tijdstip (indien mogelijk)
6. ik gebruik Omneo voeding van Nutrilon, tegen krampjes, harde ontlasting +           spugen.
7. lichtjes inbakeren, dan wel heel strak instoppen
8. warme doek op het buikje en dan op de commode laten liggen met onderkant         bloot zodat evt. scheetjes lekker makkelijk weg kunnen...
9. Cinababy in de prullenbak gooien... of zelf opdrinken, is lekker borreltje...

Succes d'r mee!!

Ik zelf ben naar vijf voedingen gegaan met Koen, omdat hij 's nachts zo lang doorslaapt kwam er te weinig tijd tussen de voedingen overdag. Zes voedingen kan wel als je dochtertje er eentje 's nachts krijgt. Weet niet eens zeker of ik hier wel goed aan heb gedaan en of het niet veel te vroeg is, maar hij doet het er uitstekend op dus ga ik maar zo door.

Volgens mij zijn regeldagen dat het kindje zelf eerder of later om eten vraagt en z'n reguliere tijdstippen voor slapen en eten verschuift. Bijvoorbeeld als ze 's nachts een uurtje langer doorslapen, dan kan je regeldagen verwachten tot hij of zij weer op de rit is..

Please, correct me if I'm wrong, weet het ook niet helemaal zker.

Veel succes ermee, hopelijk is het snel voorbij, het is zo enorm zielig om je schatje zo'n pijn te zien lijden, bah.

Groetjes Ptra en Koen (7 weken en 1 dag)

Regeldagen
Waarschijnlijk zul je rond de tiende dag na de geboorte merken dat je baby plotseling zijn voedingsritme verandert: hij wil ineens op andere tijden en met een andere frequentie gevoed worden dan voorheen. Bij zes weken herhaalt deze situatie zich en bij drie maanden nog eens. Deze perioden worden de regeldagen van je baby genoemd. Tijdens deze dagen geeft je kindje aan dat hij toe is aan grotere porties voeding.

Hoewel ze je eigen ritme behoorlijk kunnen verstoren, is het toch verstandig om je tijdens de regeldagen te schikken naar de behoefte van je kindje. Neem voldoende rust, drink wat meer dan normaal en leg je baby vaker aan om je borsten te stimuleren hun melkproductie te verhogen. Je zult merken dat er na een paar dagen vanzelf een nieuw ritme ontstaat. Daarbij is de tijd die tussen de voedingen ligt wat groter geworden en drinkt je kindje per voeding meer en langer dan daarvoor.
ZIE www.babyinfo.nl

Hoi,

Ik hoor hier eigenlijk nog niet, maar als het goed is ga ik me snel bij jullie voegen...
Er is nog een ander middeltje tegen krampjes, namelijk Sab Simplex. Alleen: het is helaas alleen in Duitsland bij de drogist/apotheek te krijgen. Mocht je dicht bij de Duitse grens wonen, is het misschien de moeite waard om een keer te proberen.
Mijn nichtje woont in Duitsland, en ze zweert bij dit middeltje, haar dochter heeft (bijna) nooit last gehad van krampjes.

Groetjes Lilian
(41w, 1d)

heyhey

bedankt voor jullie reacties.
sab simplex wil ik wel proberen maar dan moet ik het bestellen via internet ik woon in Den Helder dus dat is me net even te ver.

ik heb vanmorgen de dokter maar gebeld ik mag vanmiddag langs komen het is namelijk heel erg het is echt heel zielig.
Caeylin huilt niet maar schreeuwd gewoon van de pijn ze is er helemaal schor van .. arme ziel.

ik hoop stiekem dat de dokter iets heeft er voor maar ik vrees het.

ik geeft flesvoeding Friso comforte dat is ook voor moeilijke ontlasting, spugen en krampjes daar ben ik nu ruim twee weken mee bezig ik had eers ook nutrilon standaard en omneo maar Caeylin kon niet tegen nutrilon.

maar ik laat wel weten hoe het gegaan is.

groetjes Willeke mamma van Caeylin 26-10-06

Hoi,

Misschien kun je ABC Dophilus poeder proberen.
Ik heb het gekocht bij de Reformwinkel.
Het is best prijzig (26 euro voor een potje) maar ik gebruik het nu bijna een week en ik heb het idee dat de krampjes echt een stuk minder zijn.
Mijn dochter is pas 17 dagen, dus op lange termijn moet het nog blijken, maar mijn vriendinnen hebben het gebruikt bij hun kinderen en die vonden het ook helpen.

Succes ermee!!

hoi tegen krampjes werkt ook lauw gekookt water geven op een plastic lepeltje   meestal drie telepeltjes is voldoende   niet schrikken maar sommige kleintjes hebben daarna gelijk hun luier vol ,

en ook een warm badje ontspant de kleine

en regel dagen zijn in het kort de dagen dat de kleine zelf zijn voedingspatroon en slaappatroon aan past

als je borstvoeding geeft moet je ff kijken   wat je eet en kruiden en   zo en koolsoorten vermijden   krijgen de kleintjes ook krampjes van

Terug
Bovenaan