Help! Ik weet het ff niet meer...salami en cervelaat rauw of niet???

Ik voel me vandaag ff een dom blondje. Is salami nu rauw of niet? En geld dit ook voor cervelaatworst? Ik begin ineens te twijfelen omdat het er nogal rauw uitziet.
Wie o wie weet het? En als het niet rauw is hoe is het dan bewerkt?

lfs ing

Salami en cervelaatworst zijn geen rauwe vleeswaren.
Ze vallen onder   "verduurzaamde worstsoorten", wat eigenlijk wil zeggen dat ze gedroogd zijn. (werk zelf op een vleeswaren afdeling).
Van mijn huisarts kreeg ik papieren mee waarin stond vermeld wat ik wel en wat ik beter niet kon eten. Daarin staat het volgende over rauw vlees.

Eet geen (half) rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet americain en ossenworst. Gekookte of gedroogde vleeswaren zoals ham, rookvlees, bacon en salami kun je wel nemen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Heej Ing,

Jij mag nog heerlijk aan de salami hoor,is geen rauwvlees en als het gevaarlijk geweest zou zijn zoals andere dingen die ze afraden als je zwanger bent zeggen ze het wel tegen je in het ziekenhuis,ik heb nu soms ook wel dat ik ergens aan twijfel geeft niks want je kunt beter ff navragen dan dat je je straks zorgen moet maken.
Zoals leverpastij vind ik heerlijk maar je mag het maar met mate eten.shit haha was er net verslaafd aan.

Liefs Bernice

Terug
Bovenaan